به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در آیین کلنگ زنی هتل ۵ ستاره صنایع معدنی مهر اصل شهرستان اهر با اشاره به اینکه حدود ۱۵ هزار نفر جوان بیکار در اهر داریم و عدم اجرای فاز دوم معدن مس انجرد، فاز نخست این معدن را بی‌تأثیر می کند، افزود: به لحاظ این که صنعت در شهرستان اهر توسعه نیافته است بر افزایش نرخ بیکاری مؤثر می باشد که با توسعه بخش هایی همچون صنعت، کشاورزی و گردشگری می تواند در اشتغال جوانان مؤثر واقع شود.

وی اظهار داشت: با توجه به این که اجرای فاز دوم معدن مس انجرد هیچ گونه مانعی ندارد لذا توصیه می کنیم هر چه سریع تر فازهای توسعه این معدن آغاز شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های انجام یافته پایان سال گذشته پرونده زیست محیطی معدن مس انجرد حل شده و اکنون فقط نیاز به طی مراحل اداری دارد.

عبدالهی در ادامه خطاب به هیئت مدیره شرکت صنایع معدنی مس انجرد، گفت: منتظر مجوزهای ادارات و سازمان های ذیربط نباشید و فازهای توسعه ای معدن مس انجرد که برای ۳۵۰۰ نفر اشتغال زایی می کند را عملیاتی کنید.

وی بابیان اینکه شرکت صنایع معدنی مهر اصل می تواند منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی را به لحاظ عدم سرمایه گذاری دولت در اهر راه‌اندازی کند، تصریح کرد: این که منتظر باشیم دولت برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در اهر سرمایه گذاری می‌کند اشتباه است چرا که دولت اجازه انجام چنین پروژه‌ هایی را ندارد و طبق مذاکرات صورت گرفته امکان ایجاد منطقه ویژه اقتصادی از طریق سرمایه‌ گذاران امکان‌ پذیر است.

نماینده مردم اهر و هریس در ادامه تصریح کرد: شرکت گرجستانی در مقدمات اولیه مطالعات معدن شله بران گفته‌ اند توجیه اقتصادی دارد و می‌ توان معدن طلای شله بران را به‌ عنوان دومین معدن بزرگ اهر از طریق شرکت سرمایه‌ گذاری گرجستانی مورد بهره‌ برداری قرار داد.

عبدالهی با تأکید بر اینکه هفت ماه مداوم است که مراحل اداری پروژه گردشگری یل سوئی را پیگیری می‌ کنیم اما متأسفانه ادارات دولتی پاس‌ کاری می‌ کنند، گفت: فرصت زیادی نداریم که ادارات پروژه سرمایه‌ گذاری را در بروکراسی اداری گرفتار کنند.

وی بر لزوم برق‌ رسانی و تقویت زیرساخت‌ های برق شهرک صنعتی اهر تأکید کرد و یادآور شد: شهرک صنعتی اهر در حال حاضر ۴ مگاوات برق دارد و سرمایه‌ گذار بخش خصوصی که قرار است کارخانه فولاد ایجاد کند به بیش از ۶ مگاوات برق نیازمند است.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در پایان از خریداری دستگاه‌ های کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر از کشور ایتالیا خبر داد و بیان کرد: بر اساس اظهارات پیمانکار پروژه، قرار است تا دستگاه‌ های کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر که از کشور ایتالیا خریداری‌ شده، تابستان امسال در محل کارخانه نصب شود تابا بهره‌برداری از این کارخانه نیازمندی های صنعت مس در این منطقه رفع شود.