به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی محرمی در جلسه اعطای حکم به اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان اهر اظهار کرد: یکی از برنامه های محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بحث تمرکز زدایی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری است که اگر این مورد زودتر اتفاق افتداه بود، وجود مراکز و موسسات فرهنگی و هنری چند برابر امروز می شد.

وی گفت: صدور، تمدید و یا لغو پروانه در حوزه های مد و لباس، هنرهای تجسمی، هنری و … به استان تفویض گردیده است و این تفویض تسهیل در کار ایجاد نموده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعلام اینکه استان آذربایجان شرقی بعد از انقلاب اسلامی جزو استان های اول در تعداد عناوین و اجراهای نمایشی شده است، خاطرنشان کرد: طی سال ۱۳۹۶، ۱۵۷ عنوان نمایش با ۱۸۰۷ اجرا در سطح استان آذربایجان شرقی اتفاق افتاده است.

محرمی در ادامه گفت: همت عالی هنرمندان و هم افرایی و مشارکت دستگاه های اجرایی شهرستان اهر در برنامه های فرهنگی و هنری بخصوص تئاتر واقعا ستودنی است که این امر اهر را به شهرستان نمونه مشارکتی تبدیل کرده است.

وی همچنین در پایان ضمن اشاره به اینکه تأسیس شورای نظارت و ثبت گروه های هنری نشان از توان بالای هنری دارد، گفت: با تشکیل این شورا باید اجراهای عمومی نمایش تقویت گردد و هنرمندان نمایش این شورا را به چشم ممیزی نبینند بلکه آن را به عنوان حامی و مشاور خود حس نمایند.