به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس بابک رضی منش در جلسه مشترک کمیته رصد و پایش اشتغال شهرستان خداآفرین ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیتهای بالقوه بخش خدمات شهرستان در ایجاد اشتغال پایدار، گفت: با هدایت اشتغال به سمت بخش خدمات با کمترین سرمایه بیشترین اشتغال ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه توسعه فناوری در بخش صنعت و جایگزینی این فناوری ها با نیروی انسانی ظرفیت های این بخش در اشتغال را کاهش داده، گفت: بسیاری از کشورها برنامه ریزی گسترده ای برای سوق دادن اشتغال به سمت خدمات انجام داده اند بطوری که سهم حوزه خدمات در اشتغال در دنیا به ۷۰ درصد رسیده است.

معاون فرماندار خداآفرین در ادامه با تشریح پتانسیل عظیم گردشگری خداآفرین از جمله جنگلهای ارسباران، دریاچه سد خداآفرین، طبیعت بکر این منطقه، گردشگری را مهم ترین و اصلی ترین ظرفیت شهرستان در راستای ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و افزودک شرکت های تعاونی توسعه ای و شرکت تعاونی دهیاران باید با استفاده از ظرفیت تعاون نسبت به ارائه طرح های اشتغالزایی اقدام نمایند.

مهندس رضی منش همچنین از ایجاد ۸ طرح واحد اقامتی بوم گردی در شهر خمارلو و ۱۲طرح واقع در پارک مسافر عاشقلو خبر داد و گفت: تسریع در عملیات اجرایی این طرحها از طریق واگذاری به بخش خصوصی و نیز حمایت دستگاهها از طرحهای اشتغالزایی خدماتی از جمله هتل رستوران و واحدهای اقامتی و رفاهی در شهرستان ضروری است.

وی همچنین با اشاره به مزایا و موفقیت های حاصل از طرحهای زودبازده مانند پرورش قارچ و گیاهان تزیینی و … بر ارایه و حمایت از طرح های زود بازده شهرستان در حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: طبق آخرین بررسی سامانه کارا در سطح کشور میزان ثبت نام در بخش خدمات ۶ درصد است که تشویق و ترغیب سرمایه گذاران و روستائیان جهت ارائه طرح های خدماتی و افزایش سهم این بخش از طریق پیاده سازی برنامه های مداخلات توسعه ضرورت دارد.

معاون فرماندار شهرستان خداآفرین در ادامه از تصویب حدود ۲ میلیارد تومان طرح اشتغالزایی شهرستان در کارگروه استان خبر داد و افزود: ۱۲طرح بعلت معوقات بانکی و موانع دیگر در این کارگروه مورد تصویب قرار نگرفته است که ضرورت دارد دستگاههای متولی نسبت به رفع موانع اقدام جدی نمایند.

 مهندس بابک رضی منش در پایان یادآور شد: با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا پایان تیرماه، دستگاهها برای جذب اعتبارات شهرستان در حوزه اشتغال روستایی و عشایری تلاش نمایند و روسای ادارات در خصوص حمایت از طرحهای اشتغالزایی با تدبیر و انعطاف مدیریتی در جهت تسریع صدور مجوز استعلامات و رفع موانع اقدام نمایند.