به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران آذربایجان شرقی ویژه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های استان به میزبانی شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس از روز گذشته آغاز شد.

در این کارگاه آموزشی فرمانداران و اعضای مدیریت بحران از ۱۰ شهرستان استان به مدت سه روز با اصول و کلیات بحران آشنا و آموزش های لازم را یاد می گیرند.

در این کارگاه آموزشی در زمینه مباحث مدیریت جستجو و نجات، اسکان اضطراری و موقت، تشخیص هویت و مدیریت اجساد، مدیریت بحران در برف و کولاک و امداد جاده ای، نقش هماهنگی و فرماندهی در مدیریت بحران آموزش های لازم توسط اساتید مجرب کشوری ارایه می شود.

همچنین کلاس هایی در زمینه بحث های کالبدی پدافند غیرعامل، ماهیت شناسی بحران، مخاطرات حمل و نقل مواد نفتی و شیمیایی، مدیریت افکار عمومی و اطلاع رسانی و رسانه، مدیریت تجمعات انبوه برگزار می شود.

انجام فعالیت های کارگاهی و تهیه کارخواست به تفکیک هریک از شهرستان های شرکت کننده از دیگر برنامه های این کارگاه آموزشی است.

کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران آذربایجان شرقی با عنوان غدیر ۲ با تلاش اداره کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی و با مساعدت منطقله آزاد ارس از پنجم الی هفتم بهمن ماه جاری برگزار می شود.

مراسم اختتامیه این کارگاه آموزشی با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور و معرفی شهرستان برتر خواهد بود.