به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، هادی رحیمی در جلسه مدیریت بحران شهرستان اهر که در روستای بالی قشلاق برگزار شد، با اعلام اینکه هر یک از خانواده های آسیب دیده از سیل در اهر کمک بلاعوض ۵ میلیون تومانی دریافت می کنند، اظهار داشت: به جهت اینکه روستائیان سیل زده شهرستان اهر بتوانند خانه های خود را بازسازی کنند، علاوه بر کمک بلاعوض ۵ میلیون تومانی، وام ۲۰ میلیون تومانی نیز به سرپرستان خانوار پرداخت می شود.

وی با اعلام اینکه ۸ واحد در روستای های سیل زده به طور کامل تخریب شده اند، افزود: طبق برآوردهای اولیه بنیاد مسکن، علاوه بر واحد های تخریب شده، ۱۱ واحد مسکونی بین ۳۰ الی ۶۰ درصد و حدود ۱۵ واحد مسکونی دیگر نیز متحمل خسارت ۳۰ درصدی شده اند.

مدیر بنیاد مسکن اهر با بیان اینکه عمده خسارت سیل به واحدهای مسکونی در روستای بالی قشلاق است، گفت: در سایر روستاهای سیل زده شهرستان اهر اقدامات در حد له گیری واحدهای مسکونی بود.

رحیمی ادامه داد: برای برآورد و جمع بندی خسارت سیل به واحدهای مسکونی در روستاهای سیل زده شهرستان اهر، اکیپی متشکل از بنیاد مسکن، ناظر فنی روستایی، مسئولان واحد خسارت و دیگر دستگاه ها در روستاهای آسیب دیده جهت تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده حضور می یابند.

وی با تأکید بر اینکه واحدهای مسکونی روستاهای سیل زده به لحاظ خشتی بودن نمی توان میزان دقیق خسارت را برآورد کرد، یادآور شد: اگر خسارت های وارده به منازل مسکونی، لوازم خانگی و معیشت را حساب کنیم به بیش از ۷۰۰ میلیون تومان می رسد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اهر در پایان با ذکر اینکه اهالی روستاهای سیل زده شهرستان اهر راغب به بازسازی واحدهای مسکونی هستند، خاطرنشان کرد: سعی می کنیم تا سریعاً برای خانواده های آسیب دیده پرونده تشکیل داده و جهت دریافت وام به بانک مسکن معرفی کنیم تا بازسازی واحد های مسکونی روستاها به زودی شروع شود.