به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ ستار داداشی در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر نگهداری پودر گوشت غیرمجاز برای تولید خوراک دام و طیور در یک واحد گاوداری غیرفعال در شهرستان هریس، رسیدگی به موضوع برای شناسایی محل و کشف این مواد در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظام شهرستان هریس افزود: ماموران انتظامی با همکاری و هماهنگی کارشناسان شبکه دامپزشکی، به محل اعزام شدند و در بررسی از آن، ۲۰۰ تن پودر گوشت غیرمجاز که به صورت غیربهداشتی تولید و به عنوان خوراک دام و طیور آماده شده بود، کشف شد.

وی با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی پودر گوشت مکشوفه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان کرد: این مواد معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

فرمانده انتظامی شهرستان هریس در پایان گفت: در این راستا، یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی نیز در این خصوص گفت: این اقلام بصورت غیربهداشتی تولید و به عنوان خوراک دام و طیور برای عرضه به واحد‌های دامداری و مرغداری صنعتی آماده سازی شده بود.

بهداد در پایان با بیان اینکه این مواد کشف شده به صورت بهداشتی امحا و دفن شد، یادآوری کرد: واحد‌های دامداری و مرغداری خوراک طیور خود را بایستی از مراکز مجاز تولید خوراک تحت نظارت دامپزشکی تامین کنند.