به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی زارعی در نخستین جلسه شورای سیاست گذاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران (اهر)  از برگزاری این جشنواره طی روز های ۲۲ تا ۲۶ مردادماه سال جاری  مصادف با سالگرد زلزله منطقه ارسباران در شهرستان اهر خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، زمان نشر فراخوان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران ۳۰ خردادماه انتخاب شده است و نتایج رزیابی آثار رسیده نیز ۲۵ تیر ماه اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران آماده انتشار است، اظهار داشت: سال گذشته یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر با حضور گروه های نمایشی از کشور جمهوری آذربایجان توأم بود که حضور گروه های خارجی می تواند زمینه تبدیل این جشنواره به جشنواره بین المللی باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر، تولید – اشتغال، فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ و سنن بومی، اخلاق و دین مداری، جهانی عاری از جنگ و تروریسم، کتاب و کتاب خوانی، محیط‌ زیست، اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت، مصرف صحیحی نعمت های خداوندی (آب، برق و گاز) را از محورهای برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران ذکر کرد و افزود: این جشنواره در کنار محورها، به موضوعات آداب و رسوم بومی منطقه ارسباران و تبریز ۲۰۱۸ نیز می پردازد.

زارعی ادامه داد: آیین سنتی، رقابتی و بخش ویژه از بخش های دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران بوده و این بار استثنائاً بخش ویژه ای جزو بخش های برگزاری این جشنواره قرار گرفت که در نظر داریم مقالات پژوهشی در این دوره داشته باشیم.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه های دولتی و غیردولتی شهرستان اهر در برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، گفت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه تنها متعلق به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، بلکه برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر این جشنواره به نام شهرستان اهر تمام می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با تأکید بر اینکه تداوم برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران و تعیین ردیف بودجه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به یکی از جدی ترین مطالبات عمومی مردم تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در طول سال فعالیتی ندارد قابل قبول نیست لذا از مسئولان عالی رتبه درخواست داریم تا برای تأمین ساختمان دائمی و ردیف بودجه این دبیرخانه مساعدت لازم را داشته باشند.

مهدی زارعی تأکید کرد: با اینکه در برگزاری جلسات هماهنگی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران تأخیر داشته ایم اما مردم اهر و منطقه مدام پیگیر برگزاری این جشنواره هستند و هر کس سعی دارد در حد توان خود برای این جشنواره کمک کند.

نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: متأسفانه سال گذشته هم زمان با برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران شاهد تغییرات مسئولان در فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر بودیم و همین امر به جشنواره و مشکلاتی که داشت فشار مضاعفی وارد کرد و دستگاه هایی که متعهد بودند به تعهدات خود عمل نکردند.

احمد رجب پور تبریزی با اشاره به اینکه اگر در برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران مسئولان همپای مردم پای کار نباشند، برگزاری این رویداد ملی سخت تر می شود، افزود: بعد از اتمام جشنواره تئاتر کوتاه برای سال بعد دوندگی می کنیم تا این رویداد فرهنگی و هنری تداوم یابد که از این رو انتظار داریم مسئولان نیز پای کار بوده و از جشنواره حمایت کنند.

وی با ذکر اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در عرصه اقتصادی، فرهنگی و هنری می تواند در اهر و ارسباران سرمنشأ تحولات بزرگی باشد، تأکید کرد: هنرمندان با عشق و علاقه ای که به اهر و هنر دارند، خالصانه برای برگزاری این جشنواره تلاش می کنند.

نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی در پایان گفت: از این پس هرگونه تأخیر در انتشار فراخوان و فراهم سازی مقدمات برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران اصلاً به صلاح نیست و باید هرچه سریع تر مقدمات آن فراهم شود که این امر مستلزم همکاری و مشارکت بیش‌ از پیش دستگاه های دولتی و نهادهاست.