اخبار منطقه ارسباران » اخبار ویژه » حوادث » سلامت
کد خبر : 22614
سه شنبه - 15 خرداد 1397 - 23:43
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی خبر داد:

فوت پیرمرد ۷۵ ساله در ورزقان بر اثر مصرف قارچ سمی

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: پیرمرد ۷۵ ساله در ورزقان بر اثر مصرف قارچ سمی جان خود را از دست داد.

فوت پیرمرد ۷۵ ساله در ورزقان بر اثر مصرف قارچ سمی

وحید شادی نیا در خصوص این خبر به خبرنگار اهر خبر (اهر نیوز) گفت: عصر دیروز (۱۴ خرداد ۱۳۹۷)، پیرمرد ۷۵ ساله اهل روستای مسقران شهرستان ورزقان که با خوردن قارچ سمی مسموم و به بیمارستان علامه جعفری ورزقان انتقال یافته بود که علی رغم تلاش های مضاعف پزشکان برای احیاء، امروز (۱۵ خرداد ۱۳۹۷) جان خود را از دست داد.

وی افزود: قبل از فوت این پیرمرد در ورزقان، تاکنون ۳۱ نفر بر اثر مصرف انواع قارچ سمی در استان آذربایجان شرقی دچار مسمومیت شده بودند.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی قارچ های سمی این است که بد بو هستند، روی درختان میرویند، زیر سایه درختان یافت می شوند، روی سطحشان دارای لکه است و دارای رنگ سیاه، قرمز و سفید هستند.

شادی نیا همچنین ضمن بیان اینکه کشور ایران با یکی از اقلیم های جغرافیایی و پوشش های گیاهش، از تنوع مناسب انواع قارچ ها برخوردار است، گفت: رویش قارچ های متنوع در مناطق مختلف جنگلی و کوهستانی کشور، همراه با افزایش نسبی امکانات و تمایل بیشتر مردم برای سفر و گردش، احتمال بروز مسمومیت های قارچی را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: تهوع و استفراغ، اسهال، شکم درد و تعریق از علایم زودرس مسمومیت قارچی است گه گاهی علائم مغزی مانند توهم، خواب آلودگی، تشنج و با بی قراری نیز با آن همراه می شود.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی در پایان به شهروندان توصیه کرد از مصرف قارچ های کوهی خودداری کرده و حتما از قارچ های بسته بندی شده دارای تاریخ انقضا استفاده کنند و تاکید کرد: از شهروندان درخواست میکنیم در صورت بروز علائم ناشی از مسمومیت با قارچ سمی سریعا به مراکز درمانی مراجعه کرده و یا با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.