شهدای منطقه ارسباران
کد خبر : 22626
چهارشنبه - 16 خرداد 1397 - 01:29
معرفی شهدای منطقه ارسباران؛

شهید ابراهیم آذر

اهر خبر (اهر نیوز) – شهید ابراهیم آذر نوزدهمین روز مهر ماه سال ۱۳۴۳ در روستای زندآباد از توابع شهرستان اهر به دنیا آمده و در ۲۰ شهریور ۱۳۶۲ در ژاندارمری نقده به فیض عظیم شهادت نائل گردیده است.

شهید ابراهیم آذر

نام و نام خانوادگی شهید: ابراهیم آذر

تاریخ تولد: ۱۹ مهر ۱۳۴۳              محل تولد: روستای زندآباد شهرستان اهر

تاریخ شهادت: ۲۰ شهریور ۱۳۶۲    محل شهادت: ژاندارمری نقده

زندگینامه شهید ابراهیم آذر

شهید گرانقدر ابراهیم آذر فرزند خلف علی در نوزدهمین روز مهر ماه سال ۱۳۴۳ در یک خانواده متدین و مذهبی در روستای زندآباد از توابع شهرستان اهر دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در دامان پدر و مادری مومن و متدین گذراند و این باعث گردید که وی نیز فردی متدین و مذهبی به بار آید.

دوران ابتدایی تحصیل را در روستا به پایان رسانید اما به علت فقر مالی خانواده و عدم امکانات در روستا ترک تحصیل نمود و به کار کردن و امورات کشاورزی مشغول گشت.

شهید گرانقدر در درون پیروزی انقلاب اسلامی با اینکه سن و سال زیادی نداشت اما همراه خانواده در فعالیت های سیاسی شرکت می جست و نقش خود را به عنوان یک ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی ادا نمود. با توجه به آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران برای دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی عازم خدمت مقدس سربازی گشت و سرانجام در ۲۰ شهریور ۱۳۶۲ در ژاندارمری نقده به فیض عظیم شهادت نائل گردید.

شهید بزرگوار در تمام اوقات زندگی همیشه سعی می کرد تا حدی توان کمک دوستان و افراد مسن باشد. نماز اول وقت را هیچگاه فراموش نمی کرد. در ایام سوگواری مسرور و سالار شهیدان در مساجد و حسینیه ها شرکت مداوم داشت و سرانجام به آرزوی دیرینه اش که شهادت در راه دفاع از کشور بود دست یافت.