به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی محمودی روز سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب از برخورد قانونی با حفر چاه های غیرمجاز خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی تاکنون ۱۶۸ حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان پر شده است.

وی اظهار داشت: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز در شهرستان هریس، بیش از ۶۵۰ هزار متر مکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه جویی شده است.

فرماندار  هریس یادآوری کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۱۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان پر شده است که ۷۴ هزار مترمکعب صرفه جویی در منابع آب زیرزمینی را در پی داشت.

محمودی با بیان اینکه هیچ گونه حاشیه امنی برای کشاورزانی که از طریق چاه های غیرمجاز مبادرت به کشت یا فروش آب می کنند، وجود ندارد، گفت: هر لحظه امکان شناسایی و انسداد این چاه ها وجود دارد و کشاورزان دارای چاه مجاز هم باید در اسرع وقت نسبت به نصب کنتور هوشمند اقدام کنند.

وی ادامه داد: در صورت تخلف و عدم نصب کنتور هوشمند برق مصرفی تمامی چاه های مجاز و غیرمجاز قطع می شود.

فرماندار هریس یاد آور شد: نیروهای گشت و بازرسی شرکت آب منطقه ای هریس به صورت شبانه روزی در راستای حفاظت از منابع آبی، برخورد با حفر چاه های غیرمجاز و اضافه برداشت از چاه های مجاز در آماده باش کامل هستند و همه دشت ها نیز رصد می شود.

محمودی در پایان گفت: تعداد ۱۴ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه های مجاز شهرستان نصب و ۵۲ واحد نیز در مرحله عقد قرارداد نصب کنتور هوشمند هستند.