اخبار منطقه ارسباران » سلامت
کد خبر : 23043
دوشنبه - 28 خرداد 1397 - 17:38

تاکید معاون فرماندار خداآفرین بر مشارکت مردم در اجرای طرح نیازسنجی سلامت

معاون فرماندار خداآفرین بر نقش موثر مشارکت مردم در اجرای طرح نیازسنجی سلامت در جامعه تاکید کرد.

تاکید معاون فرماندار خداآفرین بر مشارکت مردم در اجرای طرح نیازسنجی سلامت

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بابک رضی منش در جلسه کمیته سیاستگذاری و نیازسنجی سلامت شهرستان با بیان اینکه ارتقای سلامت نیازمند مشارکت مردم است، گفت: توسعه مشارکت مردم در فرایند تامین و ارتقای سلامت، نیازمند توجه ویژه به برنامه ریزی مبتنی بر نیازهای جامعه است.

وی یکی از شاخص های توسعه یافتگی را میزان مشارکت مردم در امر توسعه عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف سلامت، مشارکت مردم و هماهنگی بین بخشی یک ضرورت مهم است که باید جهت توفیق برنامه های تحول در حوزه بهداشت میزان این مشارکتها افزایش و هماهنگی و همکاری بین بخشی تقویت شود.

معاون فرماندار خداآفرین همچنین با تاکید بر اهمیت مطالعه و کار کارشناسی، اولین گام موفق اجرای این طرح را احصاء دقیق نیازها و اولویت بندی آنها برشمرد و افزود: در صورت موفقیت در تشخیص نیاز ها و طبقه بندی آنها می توان شاهد افزایش کارایی و اثربخشی برنامه ها در سیستم بهداشتی و درمانی شد.

رضی منش گفت: برنامه نیاز سنجی سلامت به عنوان رکن اساسی برنامه خود مراقبتی، زیر بنای مشارکت مردم را در برنامه ریزی عملیاتی مشارکتی را مهیا می سازد و می توان امیدوار بود که با اجرای این برنامه به پنج اصل، عدالت در سلامت، مشارکت مردمی، همکاری بین بخشی، بکارگیری تکنولوژی مناسب و ادغام یا جامعیت خدمات دست یافت.

وی برنامه نیاز سنجی را یک برنامه ریزی پایین به بالا دانست و افزود: در این طرح بر اساس نیازهای واقعی منطقه برنامه ریزی انجام می شود.

معاون فرماندار خداآفرین در پایان سخنان خود با اشاره به ویژگی ها، اصول و معیارهای شهر سالم، رویکرد جهانی از پروژه شهر سالم ارتقای کلیه امور بهداشتی و ایجاد محیط زیست سالم بیان کرد و گفت: هدف اصلی و مهم شهر سالم تامین سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و فرهنگی می باشد.