اجتماعی » اخبار منطقه ارسباران » فرهنگی
کد خبر : 23234
یکشنبه - 3 تیر 1397 - 12:50
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

روستاها و عشایر محور اصلی توسعه هستند / میانگین اعتبارات شهرستان‌ ها در سطح کشور ۲ میلیون تومان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: روستاها و عشایر محور اصلی توسعه کشور هستند و نقش مؤثری در رونق اقتصادی دارند.

روستاها و عشایر محور اصلی توسعه هستند / میانگین اعتبارات شهرستان‌ ها در سطح کشور ۲ میلیون تومان است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد محمدپور در آئین اختتامیه دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر گفت: روستاها و عشایر محور اصلی توسعه کشور هستند و نقش مؤثری در رونق اقتصادی دارند که با برگزاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر سعی داریم نقش روستائیان و عشایر را در توسعه اقتصادی، اجتماعی، منطقه، امنیت کشور به مردم تبیین کنیم.

وی جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر را یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی و منطقه ارسباران عنوان کرد و اظهار داشت: اینکه ۲۵۰ اثر از ۲۶ استان کشور به دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر آثار پرمحتوا ارسال شده، نشان می دهد که نتایج تلاش ها و زحمات دست اندرکاران بی تأثیر هم نبوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نگاه سطحی در عرصه فرهنگ و هنر می تواند در آینده آسیب هایی به جامعه وارد کند، گفت: فرهنگ و هنر با اعماق زندگی مردم در ارتباط است و عرصه ای نیست که به آن نگاه سطحی و سیاسی داشته باشیم.

محمدپور، ظرفیت های منطقه قره داغ در عرصه های نمایشی، سینمایی، موسیقی سنتی و سایر عرصه ها را غیرقابل انکار عنوان کرد و یادآور شد: کسی منکر قابلیت ها و ظرفیت های مردم ارسباران نیست بلکه وقتی بدانیم در منطقه چه ظرفیت هایی وجود دارد و از آن ها استفاده نکنیم، مرتکب خسران و زیان شده ایم.

وی با بیان اینکه میانگین اعتبارات شهرستان‌ ها در سطح کشور ۲ میلیون تومان است، ابراز داشت: اعتبارات متوسط استانی شهرستان ها در آذربایجان شرقی ۳۰ میلیون تومان است که در تلاشیم تا اعتبارات استانی به شهرستان ها سوق یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با ذکر اینکه به عرصه فرهنگ و هنر در دنیا به عنوان منبع برای رسیدن به اقتصاد پایدار می نگرند، گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ریل گذاری و حرکت در مسیر عدم وابستگی کشور به نفت را کاهش داده و وابستگی را ب فرهنگ و هنر مردم سوق دهند.

محمدپور، توسعه فرهنگ و هنر را نیازمند حمایت از آن در بودجه استان ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکر کرد و افزود:فرهنگ و هنر نیاز به حمایت مادی نیز دارد و اگر معتقدیم توسعه داشته باشد، بایستی در بودجه نیز به آن توجه ویژه ای صورت بگیرد.

وی به احداث مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان کلیبر نیز اشاره کرد و گفت: در سازمان برنامه و بودجه برای توجیه ممانعت از احداث مجتمع فرهنگی و هنری در کلیبر می گفتند جمعیت بر اساس شاخص‌ها نیست و ما معتقدیم اگر قرار باشد مجتمع فرهنگی و هنری احداث شود، نباید به شاخص جمعیتی توجه شود بلکه در روزهای تعطیل هزاران گردشگر به کلیبر سفر می کنند که احداث این مجتمع علاوه بر پاسخ مثبت به مطالبات مردم این شهرستان، زمینه استفاده برای گردشگران نیز فراهم می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر اینکه مراحل اولیه مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان کلیبر از قبیل طراحی و نقشه برداری به‌زودی به اتمام می رسد، گفت: هرچند زیربنای مجتمع فرهنگی و هنری کلیبر از ۹۰۰ مترمربع به ۱۲۰۰ مترمربع افزایش یافته اما این پروژه را فاز نخست مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان های کلیبر و خداآفرین می دانیم که برای اجرای آن نزدیک به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای سال‌جاری پیش بینی شده است.