به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام محمدعلی نظری در دیدار قضات، کارکنان دادگستری و اعضای شورای اداری با امام جمعه اهر که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: طی سال ۱۳۹۶ در شهرستان اهر به بیش از ۳۱ هزار فقره پرونده قضائی در دادگستری، دادسرا، شوراهای حل اختلاف و دادگاه ها رسیدگی شده است.

وی افزود: اکثر این پرونده ها مورد رسیدگی قرار گرفته و رأی آنها صادر نیز شده و به اجرای احکام مدنی و کیفری ارجاع داده شده است.

رئیس دادگستری اهر همچنین گفت: در سال گذشته نزدیک به ۴۰ هکتار از اراضی دولتی و ملی از دست متصرفان آزاد و به مالکیت دولت بازگردانده شده است.

حجت الاسلام نظری در ادامه با تاکید بر اینکه مشکلات پرونده های مسکن مهر در شهرستان اهر تمامی ندارد، گفت: پرونده های متعددی در رابطه با مسکن مهر به دادگستری اهر ارجاع و منجر به صدور رأی شده است که عمده شکایت شاکیان در خصوص «خیانت در امانت» بوده است.

وی ضمن بیان ایتکه تعاونی‌ هایی که نمی توانند پروژه های مسکن مهر را اتمام و به مالکان تحویل دهند، کنار بروند، ابراز کرد: برخی از روئسای تعاونی های مسکن مهر اهر که متخلف بودند به ۳۰ تا ۳۶ ماه حبس محکوم شده اند و هم اکنون پرونده محکومان مراحل قانونی را طی می کند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ضرب و جرح فردی و گروهی را در رتبه نخست جرائم ده گانه کیفری شهرستان اهر عنوان کرد و گفت: در طول سال گذشته یک هزار و ۴۹۵ فقره پرونده نزاع فردی و دسته جمعی در شهرستان اهر تشکیل یافته که بیشترین پرونده های ورودی را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام محمدعلی نظری در ادامه سخنان خود بابیان اینکه دستگاه قضایی شهرستان اهر در راستای حمایت از کالای ایرانی نقش بسزایی می تواند داشته باشد، خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از کالای ایرانی در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد که به همن جهت پرونده های قاچاق کالا و ارز در دادگستری اهر در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی مقابله با معضل بیکاری جوانان را نیز از دیگر اولویت های دادگستری شهرستان اهر ذکر کرد و یادآور شد: هر سرمایه گذاری که قصد سرمایه گذاری در شهرستان اهر داشته باشد مطمعن باشد که دستگاه قضایی از وی حمایت می کند تا این امر زمینه ای برای رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی در شهرستان باشد.

رئیس دادگستری اهر در خصوص مشکلات معدن مس انجرد نیز گفت: نزدیک به ۱۰ سال است که با مشکلات معدن مس انجرد گریبانگیر هستیم و هنوز هم مشکل معارضین این معدن حل نشده اما با این حال پروژه معدن مس انجرد با این وسعت پیشرفت خوبی داشته و می‌ واند در اشتغال زایی مؤثر باشد.

حجت الاسلام محمدعلی نظری در ادامه با اشاره به این که دستگاه قضایی اهر اجازه نمی دهد مخلان نظام عمومی مجال بر هم زدن امنیت جامعه را پیدا کنند، گفت: دستگاه قضایی در برخورد با غارت کنندگان بیت المال با کسی مصامحه نمی کند و به صورت جدی با متخلفان طبق قانون و مقررات برخورد می کنیم.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی در مبارزه با اختلاس، ارتشاء، رشوه و مفاسد اقتصادی با کسی تعارف ندارد و هیچ گاه اجازه نمی دهیم افراد حقیقی و حقوقی به بیت المال و حقوق عامه مردم خیانت کنند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر در پایان با اشاره به شعار امسال هفته قوه قضائیه، هدف از این شعار را رسیدگی سریع و فوری به شکایات مردم عنوان کرد و گفت: قضات و کارکنان دادگستری اهر با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و رئیس دستگاه قضا شبانه روز در خدمت مردم هستند.