به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد محمدپور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، جرأت و جسارت حضور مردم و نخبگان را  در عرصه های مختلف فراهم آورد، گفت: رویکرد امام  راحل(ره) و انقلاب اسلامی براین اصل استوار بود که مردم در تصمیم گیری های خرد و کلان جامعه، مشارکت داشته باشند و بتوانند در رابطه با سرنوشت خود تصمیم بگیرند. بی تردید لازمه ی این اتفاق نیز گسترش فضای رسانه ای بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت مشارکت مردم در نظام  جمهوری اسلامی، در رویکردهای دولت تدبیر و امید، اقدامات بسیار خوبی با تاکید بر دنبال کردن مشارکت نهادمند مردم صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: برای بهره مندی دولت از نظرات نخبگان در فعالیت ها و برنامه ها اقدامات خوبی انجام شده است و مدیریت فرهنگی در استان نیز بر این باور است که در برنامه های مختلف از نظرات نخبگان، آگاه و بهره مند شود.

وی گفت: اگر فضای رسانه ای، قابل قبول و مطلوب باشد، می تواند در سلامت جریان توسعه و تسهیل و هموارکردن مسیر رونق اقتصادی ،اجتماعی، فرهنگی استان تاثیرگذار باشد.

محمدپور، بر لزوم کیفی سازی فعالیت های رسانه ای در استان تاکید کرد و گفت: علیرغم حرکت های بسیاری که در حوزه ی مطبوعات و رسانه ها در سطح استان انجام گرفته، اما با توجه به سبقه ی آذربایجان شرقی و تبریز در رابطه با مطبوعات، هنوز با نقطه ی مطلوب فاصله داریم و می بایست رسانه های ما با بهره گیری از فنون نوین ارتباطی و رسانه ای و همت بیشتر، خود را به آن نقطه ی مطلوب نزدیکتر کنند.

محمدپور با اشاره به تاثیرگذاری مطبوعات و رسانه ها در جامعه و اهمیت فعالیت در این حوزه، گفت: جشنواره مطبوعات می ‌تواند در توسعه و تعمیق محتوایی مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ ها و پایگاه های خبری، مؤثر باشد و اجماع نظر و همگامی اصحاب رسانه ی استان، می‌ تواند نقش آن‌ ها را در توسعه و پیشرفت استان گسترش دهد و باید این تاثیرگذاری رسانه، بیش از پیش نمود داشته باشد.

در این نشست همچنین عزیزی راد، دبیر اجرایی سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و ٢۵٠ اثر به تارنمای این جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: در بخش جنبی با عنوان ارس؛ بستر ساز توسعه منطقه ٣١ اثر از ١٩ شرکت کننده ارسال شده است.

وی ادامه داد: در بخش حرفه ای یک هزار و ١٢٣ اثر از ١٩١ شرکت کننده ارسال شده که ٣٠٢ اثر از ١١٠ شرکت کننده در بخش سرمقاله، مقاله و یادداشت است.

عزیزی گفت: در عکس خبری (تک عکس و گزارش تصویری) ١٨ اثر از ١٠ شرکت کننده و در زمینه گرافیک و صفحه آرایی ویژه مطبوعات نیز ۴٧ اثر از ١٨ نفر ارسال شده است.

وی اظهار کرد: در زمینه تیتر ١٨۵ اثر از ٧٧ نفر، خبر ۵۴ اثر از ٣٩ نفر، مصاحبه ١٨٢ اثر از ٨۵ نفر، گزارش خبری و غیر خبری ٢۶٠ اثر از ١١۴ نفر، کاریکاتور ١٢ اثر از چهار نفر و طنز مکتوب ۶٣اثر از ١۴ نفر ارسال شده است.

وی افزود: در بخش ویژه در ارتباط با شعار سال ( اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل) ۵۴ اثر از ٣۶ شرکت کننده، احیای دریاچه ارومیه ٣١ اثر از ٢١ نفر و در بخش روابط عمومی های رسانه محور ١١ اثر از پنج نفر ارسال شده است.