به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، طی حکمی از سوی مهندس رضا شریفی، مدیر مجتمع مس سونگون، مهندس سیاوش حاتم زاده به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مس مزرعه اهر منصوب و جایگزین مهندس حسین جوانی شد.

مهندس سیاوش حاتم زاده متولد ۱۳۴۴ در شهرستان اهر می باشد که دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته شیمی است.

وی پیش از این مسئولیت طرح گاز رسانی معدن مس سونگون ورزقان را بر عهده داشت و سوابقی چون سرپرست آزمایشگاه سرم سازی شهید قاضی تبریز، سرپرست آزمایشگاه، رئیس متالوژی و عملیات تلغیظ، کنترل کیفی و آزمایشگاه های مجتمع مس سونگون آذربایجان (معدن مس سونگون ورزقان) را در کارنامه خود دارد.

مراسم معارفه وی چهارشنبه این هفته (۶ تیر ۱۳۹۷) با حضور مهندس رضا شریفی، مدیر مجتمع مس سونگون در معدن مس مزرعه اهر برگزار خواهد شد.

گفتنی است معدن مس مزرعه در ۲۵ کیلومتری شمال شهرستان اهر در نزدیکی های روستایی به همین نام واقع می باشد که عملیات اکتشاف این معدن توسط گروهی فرانسوی به موازات استخراج آن از سال ۱۳۳۷ شروع و به مدت ۵ الی ۶ سال ادامه داشته است.

همچنین عملیات استخراج تا سال ۱۳۵۰ ادامه داشته است و از آن به بعد تا سال معدن تعطیل بوده است تا سال ۱۳۶۷ که بعد از آن مطالعاتی دوباره بر روی معدن انجام شده و پس از پاکسازی و بازسازی برخی بخش های تخریب شده عملیات استخراج شروع و در سال ۱۳۷۵ کارخانه تغلیظ نیز به این مجموعه اضافه شده است.