به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زهرا نام نوزادی ۳ ماهه است که ظهر دیروز به همراه نامه ای دردناک که توسط مادرش نوشته شده بود، به دلیل مشکلات اقتصادی و فقر در میدان منظریه تبریز رها شده است.

طبق نامه ای که در همراه این نوزاد بود، مادر وی توانایی مالی لازم برای بزرگ کردن این نوزاد را نداشته و پدر کودک نیز فوت شده است.

بعد از انتشار گسترده تصاویر این نوزاد در فضای مجازی مدیر روابط عمومی بهزیستی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران گفت:نوزاد توسط کلانتری ۱۵ تبریز به بهزیستی واگذار شده  و در حال حاضر در شیرخوارگاه تبریز نگه داری می شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در گفتگویی گفت: بلافاصله پس از تحویل این نوزاد به بهزیستی، معاینات و آزمایش های مختلف پزشکی روی وی انجام گرفت و مشخص شد نوزاد سالم می باشد و هیچ مشکل درمانی و بهداشتی ندارد.

محسن ارشدزاده با بیان اینکه وجود دلنوشته ای از طرف مادر نوزاد که تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده، برای بهزیستی محرز نشده است، گفت: زمانی که این نوزاد تحویل بهزیستی داده شد، هیچ نوشته ای همراهش نبود که بهزیستی آذربایجان شرقی امروز استعلام های مربوطه در این زمینه را انجام خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون این نوزاد در اختیار این مجموعه است و هر کس یا فردی ادعای حضانت وی را داشته باشد باید از طریق مراجع قانونی و دادگستری استان اقدام کند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در پایان گفت: هر کودک بی سرپرست به وسیله احکام قضایی تحویل بهزیستی می شود و هر گونه خروج این کودکان از بهزیستی نیز مستلزم حکم قضایی است.