به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در گفتگو با خبرنگاران اصلاح قانون انتخابات کشور را ضروری دانست و اظهار داشت: متاسفانه به دلیل ضعف های قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران هر شخصی می تواند در این انتخابات ثبت نام کند و این امر سبب می شود تا نظام ضعیف نشان داده شود.

وی افزود: تاکید داریم قانون انتخابات کشور نیازمند اصلاح است اما بایستی به گونه ای اصلاح شود حداقل تا سال های آینده دیگر نیاز به اصلاح مجدد قانون داشته باشیم.

نماینده اهر و هریس در مجلس با تاکید بر اینکه نباید اصلاح قانون انتخابات کشور در سال پایانی دوره دهم مجلس شورای اسلامی موکول شود، افزود: در طول چهار دهه گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی به طور میانگین هر سال یک انتخابات داشته ایم و اگر منصفانه بنگریم متوجه خواهیم شود که قوانین انتخاباتی ما ضعف هایی هم دارد.

عبدالهی خاطرنشان کرد: در انتخابات با موضوعاتی از قبیل خرید و فروش رأی، عوام فریبی و تبلیغات مواجه هستیم ولی به لحاظ اینکه در قانون انتخابات ضعف هایی داریم هیچ یک از نهادهای ذیربط در انتخابات به این دلایل نمی تواند با این دست از آسیب ها برخورد کند به طوری که در شهرهای کوچک خرید و فروش رای حتی می تواند در نتیجه انتخابات تاثیرگذار باشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پایان با بیان اینکه براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و با تبعیت از سیاست های کلی انتخابات کشور می بایست به سمتی حرکت کنیم تا انتخابات ها در آرامش کامل برگزار شود، گفت: اگر کشوری در برگزاری انتخابات تجربیات موفقی دارد حتی می توانیم از تجربیات آنها هم استفاده نماییم.