به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام قهرمان احمدی در جلسه شورای زکات شهرستان هریس از جمع آوری ۶ میلیارد ریال زکات در این شهرستان طی سال ۱۳۹۶ خبر داد و گفت: ۴۷ درصد مبلغ ذکات جمع آوری شده برای رفع مشکلات محرومین و ۵۳ درصد نیز در پروژه های عمرانی مناطق روستایی هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره به جمع آوری یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریالی زکات فطریه پارسال در هریس گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در این شهرستان و توجه و تلاش بیشتر در این خصوص، امسال این مبلغ به دو میلیارد ریال افزایش یافته است.

رئیس شورای زکات شهرستان هریس اظهار داشت: وجوهات حاصله از زکات پس از ثبت مالی در همان شهر و روستا برای ایجاد پروژه های عمرانی و امور محرومان همان منطقه مصرف می شود.

حجت الاسلام قهرمان احمدی گفت: با توجه به اینکه در شهرستان هریس چهار نماز جمعه اقامه می شود، بهترین فرصت است از ظرفیت این فریضه برای احیای زکات استفاده شود و نیز لازم است دهیاران، ریش سفیدان و شوراهای شهر و روستا با برگزاری جلسات شورای فرعی زکات تلاش و همت کافی را داشته باشند.

امام جمعه شهرستان هریس در پایان نقش اطلاع‌ رسانی و اهمیت رسانه ها در زمینه ترویج فرهنگ زکات را مهم دانست و ادامه داد: همه باید تلاش کنند تا شاهد جهش در جمع‌ آوری زکات با توجه به ظرفیت‌های شهرستان باشیم.