به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اهر با اعلام اینکه در حال حاضر ۲ میدان دواب در این شهرستان وجود دارد و فقط یکی از آنها که راکد می باشد مجوز های لازم را اخذ کرده است، گفت: میدان دواب جاده مشگین شهر فاقد مجوزهای لازم است که از ادارات ذیربط از جمله جهاد کشاورزی، محیط زیست، دامپزشکی و ادارات مرتبط دیگر انتظار می رود، چوبداران را ملزم به اخذ مجوزهای قانونی کنند.

وی با اعلام اینکه طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، ساماندهی میادین دواب جز وظایف شهرداری ها است، افزود: در صورت عدم اخذ مجوزهای لازم برای میدان دواب جاده مشگین شهر، ضمن جلوگیری از فعالیت و ارجاع پرونده به دادگاه، با ادارات متخلف نیز برخورد خواهد شد.

فرماندار شهرستان اهر همچنین با ضروری دانستن انتقال مشاغل مزاحم به بیرون از شهر، گفت: برای حل مشکلات موجود جهت احداث شهرک صنفی از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و شهرداری کمیته ای تشکیل شود تا زمینه انتقال مشاغل مزاحم به بیرون از شهر فراهم گردد.

محمودی در ادامه تاکید کرد: اجرای پروژه های در حال انجام روستاها از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

وی در ادامه گفت: برای ایجاد سفره خانه های سنتی بین راهی در شهرستان اهر متقاضیان زیادی وجود دارد که حل مشکلات بلاتکلیفی متقاضیان از سوی مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده ای موجب ایجاد اشتغال در شهرستان خواهد شد.

فرماندار اهر در پایان با بیان اینکه بخش گردشگری یکی از هسته های کلیدی سند تدبیر و توسعه شهرستان اهر می باشد، گفت: شهرستان اهر با وجود منابع طبیعی و تاریخی جهت جذب گردشگر و همچنین سرمایه گذاری در حوزه گردشگری با اولویت اشتغال زایی از ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است که امیدواریم مسئولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادارات زیربط در صدور مجوزهای لازم برای متقاضیان در کمترین زمان اقدام کنند.