مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی از صدور هشت مجوز برای احزاب و تشکل های سیاسی استان بعد از استقرار دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: خانه احزاب استان با مشارکت تمام گروه‌ها و تشکل‌های فعال سیاسی تشکیل می‌ شود.

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رضا استاد رحیمی در جلسه نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی استان آذربایجان شرقی، هدف از برگزاری این جلسه را پیگیری امور مربوط به تشکیل خانه احزاب اعلام کرد و افزود: خوشبختانه خانه احزاب کشور در دولت تدبیر و امید، آغاز به کار کرده و فراکسیون اصلاح طلبان، اصواگرایان و اعتدالگرایان آن نیز تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: آغاز به کار خانه احزاب استان نیز نقش مهمی در ارتباط و هماهنگی احزاب و تشکل های سیاسی استان ها با یکدیگر و با شعبات کشوری احزاب ایفا خواهد کرد و در ارتباط با مسایلی نظیر حقوق شهروندی بیش از پیش موثر خواهد بود.

استادرحیمی با اشاره به رتبه نامناسب آذربایجان شرقی در مشارکت سیاسی شهروندان عنوان کرد: این جایگاه، باید با تلاش و فعالیت پررنگ احزاب، ارتقا یابد.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر تعیین مکانی مناسب برای فعالیت احزاب مستقر در خانه احزاب استان، عنوان کرد: راه اندازی خانه احزاب علاوه بر ایجاد وفاق ملی در بین تمامی احزاب و تشکل های سیاسی، مشارکت سیاسی آگاهانه شهروندان را نیز افزایش خواهد داد

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت ۹۸ تشکل و حزب سیاسی در استان خبر داد و با اشاره به این که تنها ۳۳ تشکل سیاسی دارای مجوز هستند، از تمامی احزاب و تشکل های سیاسی فاقد مجوز خواست که در اسرع وقت نسبت به اخد مجوزهای لازم از فرمانداری های مربوطه اقدام کنند.

استادرحیمی اظهار کرد: متاسفانه از سال های ۸۴ تا ۹۰، رکود فعالیت های سیاسی در استان بود و هیچ مجوزی برای احزاب و تشکل های سیاسی صادر نشده بود ولی خوشبختانه پس از استقرار دولت تدبیر و امید تا کنون در استان آذربایجان شرقی برای هشت حزب، مجوز صادر شده و صدور مجوز برای دو حزب دیگر نیز در حال انجام است.

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر در خصوص چگونگی راه اندازی خانه احزاب استان، پنج نفر از نمایندگان تشکل های سیاسی برای تدوین اساسنامه خانه احزاب، انتخاب شدند.