به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر سرقینی در حاشیه بازدید از معادن شهرستان اهر گفت: اجرای فازهای توسعه معدن مس انجرد اهر علاوه بر رونق اشتغال در این شهرستان، به تولید مس و صنایع معدنی کشور نیز کمک بسیاری می کند و با توجه به اینکه در صنعت مس با افزایش تقاضا و کاهش تولید روبرو هستیم، فعالیت این معدن نقش مؤثری در افزایش توان تولیدی مس کشور دارد.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات معدن مس انجرد شهرستان اهر از طریق وزارتخانه، سازمان های استانی، استانداری، فرمانداری اهر و نماینده مجلس حمایت کرده ایم و می کنیم، گفت: : با توجه به محرومیتی که شهرستان اهر به آن دچار شده، از تمامی پروژه های مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت به جهت توسعه اشتغال و رفع بحران بیکاری جوانان حمایت خواهیم کرد و از مدیران شرکت صنایع معدنی مهر اصل و بانک تجارت انتظار داریم فازهای توسعه ای معدن مس انجرد را ادامه دهند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: بخشی که در تحریم های ظالمانه بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران کمترین آسیب را می بیند، حوزه مس و صنایع معدنی کشور است.

سرقینی تاکید کرد: حوزه معدن و مس یکی از سود آورترین حوزه ها در دنیا به شمار می رود و رونق معادن نه تنها برای منطقه توجیه اقتصادی خواهد داشت بلکه برای کشور نیز ارزآوری دارد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که فازهای توسعه ای اجرایی نشود و ظرفیت تولید کنسانتره به ۱۰۰ تن نرسد، از نظر متخصصان فعالیت معدن توجیه اقتصادی ندارد که بایستی فازهای توسعه ای معدن مس انجرد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص پروژه کارخانه آهک هیدارته شهرستان اهر نیز گفت: پروژه کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر طی جریان سفر رئیس جمهوری در سال ۱۳۹۴ به استان آذربایجان شرقی و با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی شد که متاسفانه تاکنون به سرانجام نرسیده و به یکی از مطالبات مردمی تبدیل شده است

جعفر سرقینی در پایان با تاکید بر اینکه بایستی پروژه کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر در سریع ترین زمان به بهره برداری برسد، گفت: ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه مربوط به دیوار کشی محیط کارخانه است که عملکرد و پیشرفت قابل قبولی نمیتوان برای مجریان پروژه لحاظ کرد.