به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبداللهی در جلسه بررسی مشکلات و موانع پروژه های عمرانی شهرستان اهر که با حضور عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در باغ صبا شهرداری اهر برگزار شد، ضمن اعلام اینکه عدم توجه کافی به پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز موجب عقب ماندگی شهرستان های اهر و هریس و حتی منطقه ارسباران شده است، گفت: علی رغم اینکه عمده پیشرفت پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز در دولت تدبیر و امید صورت گرفته و در این روز ها نیز پیشرفت پروژه با سرعت انجام می گیرد ولی تا به حال این بزرگراه به اتمام نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه جاده اهر – هریس – تبریز یکی از حادثه خیزترین جاده های استان آذربایجان شرقی است، افزود: تأمین اعتبار بزرگراه اهر – هریس – تبریز تنها یک طرف قضیه است و طرف دیگر آن پیمانکاران هستند که یکی از پیمانکاران پروژه بزرگراه ضعیف کار می کند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با بیان اینکه امسال خوشبختانه بودجه بزرگراه اهر – هریس – تبریز به طور کامل تخصیص یافته است، ابراز داشت: در سال جاری برای هر یک از نمایندگان اعتباری تخصیص داده بودند که سهم ما از این اعتبارات در حدود ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود و به لحاظ اهمیت پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز و مطالبات مردم، این اعتبار را به این پروژه اختصاص دادیم.

عبداللهی در خصوص رونق گردشگری نیز بیان کرد: اگر بزرگراه اهر – هریس – تبریز تکمیل شود به طور قطع در رونق گردشگری منطقه ارسباران نیز تأثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: دولت در بزرگراه اهر – هریس – تبریز به پیمانکاران بدهی آن چنانی ندارد اما پیمانکاران سعی دارند ابتدا پول بگیرند بعد کار کنند که این خواسته هم با شرایط مالی دولت و کشور میسر نیست.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ذکر اینکه مسئولان ذیربط قول داده بودند تا سال گذشته ۳۱ کیلومتر از بزرگراه اهر – هریس – تبریز به زیر بار ترافیکی برود، اما این وعده تحقق نیافت، افزود: اکثر راه های روستایی شهرستان های اهر و هریس با مشکلاتی مواجه هستند و علی رغم دستور معاون وزیر راه و شهرسازی ۴۰ کیلومتر از راه های روستایی اهر و ۳۰ کیلومتر از راه های روستایی هریس، هنوز به دستور معاون وزیر اعتنایی نشده است.

بیت الله عبداللهی همچنین تصریح کرد: طبق بررسی های صورت گرفته بیشترین مهاجرت به تبریز از منطقه قره داغ صورت می گیرد که این در حالی است اگر بیش از پیش به روستائیان و شهرنشینان توجه مضاعفی می شد شاید الآن شاهد مهاجرت از شهرهای قره داغ به دیگر شهرستان ها و استان ها نبودیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه طبق دستور مقام معظم رهبری اعتبارات ویژه ای برای مهار آب های مرزی تخصیص یافته است، گفت: در شهرستان هریس پروژه ای برای مهار آب ها انجام نمی دهند و عمده توجیه مدیران دولتی این است که در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرارگرفته است ولی ما برای حل مشکلات مردم شهرستان هریس در حوزه آب مدام پیگیر خواهیم بود تا نتیجه مطلوب و قابل قبولی بگیریم.