به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در گفت و گو با خبرنگاران به تشریح برنامه های دهه کرامت و دوازدهمین دوره جشن زیر سایه خورشید در شهرستان اهر که با حضور خادمین حرم امام رضا (ع) برگزار می شود پرداخت و اظهار داشت: خادمین حرم امام رضا (ع) در قالب کاروان زیرسایه خورشید هم زمان با سایر شهرستان های آذربایجان شرقی روز پنج شنبه، ۲۷ تیرماه در جمع مردم شهرستان اهر حضور خواهند یافت.

وی افزود: استقبال از کاروان زیرسایه خورشید در ورودی جاده کلیبر، حضور در گلزار شهدای دوران دفاع مقدس، دیدار با اقشار مختلف مردم در بیت امام جمعه، دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان و محرومین، حضور جشن دهه کرامت و اجتماع مردمی در پارک شیخ شهاب الدین اهری از جمله برنامه های تدوین شده برای کاروان زیر سایه خورشید در شهرستان اهر است.

امام جمعه اهر در ادامه با تأکید بر اینکه کاروان زیرسایه خورشید با هماهنگی کمیته امداد اهر با ایتام و محرومان تحت پوشش این نهاد نیز دیدار می کنند، خاطرنشان کرد: حضور در بیمارستان باقرالعلوم (ع)، توان بخشی بهزیستی و زندان از دیگر برنامه های کاروان زیرسایه خورشید در شهرستان اهر می باشد.

آیت الله حاجی زاده همچنین خاطرنشان کرد: چندین سال است که شهر اهر با قدوم مبارک و مطهر خادمین بزرگوار حرم امام رضا (ع) منور می شود و مردم با چشمانی پر از شور و شوق و اشتیاق از خادمان و پرچم مطهر حرم امام رضا (ع) استقبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر قومی و ائمه اطهار (ع) نبودند، شاید از انقلاب اسلامی هم خبری درمیان نبود، افزود: هر ساله هم زمان با دهه کرامت برنامه های مختلفی در مساجد شهرستان اهر برگزار می شود و به لحاظ اینکه مردم شهرستان اهر مردمی مؤمن، ولایتمدار و متدین هستند، با شور و شوق خاصی از برنامه های این دهه مبارک استقبال می کنند.

امام جمعه شهرستان اهر با بیان اینکه اعزام زائر اولی ها  به بارگاه منور رضوی که عمدتاً از اقشار محروم و مستضعفان هستند از سیاست های تولیت آستان قدس رضوی است، گفت: یکی از سیاست هایی که تولیت آستان قدس رضوی آن را دنبال می کند تشرف محرومان به حرم امام رضا (ع) است که محرومان را از زیارت بارگاه منور رضوی بهره‌مند‌ می سازد.

 آیت الله جواد حاجی زاده در پایان با قدردانی از رسانه های محلی، خبرگزاری ها و خبرنگاران به جهت انعکاس خبری مراسمات و برنامه های دهه کرامت، یادآور شد: توجه رسانه های محلی و خبرگزاری ها به برنامه های دهه کرامت و کاروان زیر سایه خورشید در واقع نشر فرهنگ دینی و معنوی اهل‌ بیت (ع) است که باید ما از تمامی ظرفیت‌ ها در برابر تهاجم فرهنگی استکبار جهانی ایستادگی کنیم.