استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از همت و اراده استوار ورزشکاران جانباز و معلول، خطاب به آنان گفت: شما عزیزان، قهرمانان ماندگار استان هستید و ما به وجود شما افتخار می‌کنیم.

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر اسماعیل جبارزاده در مراسم تجلیل از مدال‌آوران، ورزشکاران و مربیان استان در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۱۶، افزود: حضور ورزشکاران معلول در میادین ورزشی، بااهمیت‌تر از حضور افراد سالم است و علاوه بر تلاش آنها برای کسب قهرمانی، اراده استوار انسان برای رسیدن به هدف را به نمایش می‌گذارد.

وی با بیان این که حضور ورزشکاران معلول، نشان از عزت و عظمت روحی آنان است، گفت: این ورزشکاران باید برای کل جامعه الگو باشند.

جبارزاده با تبریک موفقیت ورزشکاران استان در رقابت‌های پارالمپیک، گفت: همه ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها چه آنها که موفق به کسب مدال شدند و چه آنها که از رسیدن به مدال بازماندند مایه افتخار ما هستند و تلاش و کوشش آنها نادیده گرفته نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خصوصیت میادین ورزشی این است که مسابقه، پایان رقابت نیست بلکه آغاز یک حرکت دیگر است و امیدوارم در مسابقات آتی شاهد موفقیت بیشتر ورزشکاران استان باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از مسوولان ورزش استان، بر کسب آمادگی تیم‌های ورزشی جانبازان و معلولان برای حضور پرقدرت در میادین بین‌المللی تاکید کرد و گفت: رقابت‌های ورزشی معلولان کشورهای اسلامی در اردیبهشت سال آینده فرصت خوبی برای مطرح کردن ورزشکاران استان است و باید با تمام توان در این رقابت‌ها شرکت کنیم.

وی کسب سه مدال توسط ورزشکاران استان در پارالمپیک ۲۰۱۶ را امیدوارکننده دانست و گفت: باید امکانات و مقدمات لازم فراهم شود تا بتوانیم در هر ۲۳ رشته پارالمپیک نماینده داشته باشیم.

جبارزاده افزود: اطمینان دارم که با تلاش ورزشکاران، مربیان و دست‌اندرکاران ورزش جانبازان و معلولان در عرصه‌های آتی شاهد حضور موفق ورزشکاران استان خواهیم بود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان این که ورزشکاران جانباز و معلول باید به عنوان الگو به نسل جوان معرفی شوند، از مدیرکل ورزش و جوانان استان خواست با هماهنگی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، زمینه حضور این ورزشکاران در مراکز آموزشی و دانشگاهی را فراهم کند.

جمشید نظمی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی هم در این مراسم با بیان این که شش ورزشکار و چهار مربی از استان، عضو کاروان جمهوری اسلامی ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ بودند، گفت: سه نفر از ورزشکاران ما موفق به کسب مدال در این رقابت‌ها شدند.

در این مراسم از اعضای کاروان استان آذربایجان شرقی در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ تجلیل و قدردانی شد.