به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی هوشیار با اعلام این خبر گفت: بر اثر بارش برف و کولاک شدید چهارشنبه هفته گذشته راه ارتباطی یک هزار و ۳۳۰ روستای استان بسته شده بود که با کار جهادگونه راهداران تمامی محورهای روستایی روز گذشته بازگشایی شد ولی کولاک شامگاه گذشته بار دیگر موجب بسته شدن تعدادی از راه های روستایی شد.

وی اظهار کرد: هم اکنون راه ارتباطی ۶۰ روستای هشترود، ۴۰ روستای میانه، ۴۰ روستای اهر، ۳۰ روستای هریس، ۲۵ روستای چاراویماق، ۲۵ روستای ورزقان، ۱۵ روستای مراغه، ۱۰ روستای بستان آباد، ۱۰ روستای سراب، ۴ روستای کلیبر و ۲ روستای جلفا بسته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان‌شرقی یادآوری کرد: با تلاش و پیگیری راهداران راه های ارتباطی این روستاها نیز در صورت پایداری شرایط جوی و در کوتاه ترین مدت بازگشایی خواهد شد.

هوشیار ادامه داد: بیش از یک هزار نفر از نیروهای راهداری استان با استفاده از ۶۵۰ دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی مشغول بازگشایی راه‌های روستایی هستند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۴ هزار و ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و ۲ هزار و ۷۵۸ روستاست.

۱۰ هزار و ۶۰ کیلومتر از راه های استان روستایی است که در فصل سرما حجم قابل توجهی از فعالیت راه و شهرسازی برای بازگشایی این مسیرها صرف می‌ شود.