به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جمشید تقی زاده در آئین کلنگ زنی خانه امید بازنشستگان کشوری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: همان طوری که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داده اند، اقدامات خوبی برای درمان بازنشستگان انجام شده و بسته درمان بازنشستگان کشور تا آخر مرداد ماه سال جاری ارائه خواهد شد.

وی همچنین افزود: ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشور وام ۵ میلیون تومانی دریافت می کنند که پس از ثبت نام در مهرماه سال جاری به بازنشستگان پرداخت خواهد شد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قدم های ارزشمندی در جهت بهبود معیشت بازنشستگان کشور برداشته شده است، اظهار داشت: ۳ درصد جمعیت بازنشستگی که بین ۱۰ تا ۱۲ سال خدمت کرده اند، حداقل یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق می گیرند.

تقی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: حقوق دریافتی مابقی بازنشستگان کشور به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته و در واقع حقوق ها به صورت پلکانی و همسان سازی شده افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از مهم ترین برنامه های صندوق بازنشستگی کشوری است، گفت: با وجود تلاش های صورت گرفته برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، امیدواریم زمینه برای افزایش حقوق بازنشستگان کشوری برای سال آینده فراهم شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین با بیان اینکه اولویت احداث خانه امید در کشور با شهرستان اهر بود، تصریح کرد: خانه امید شهرستان اهر چهل و هشتمین خانه امیدی است که در کشور احداث می شود.

جمشسد تقی زاده در پایان با اشاره به اهمیت ساخت خانه امید در استان ها و شهرهای مختلف کشور، گفت: این مجموعه های فرهنگی، اجتماعی و رفاهی با هدف ایجاد نشاط و افزایش مشارکت اجتماعی و همچنین ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی، آموزشی و سلامت محور به بازنشستگان فرهیخته ساخته می شود.