به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، طی اطلاعیه ای از سوی انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر، فراخوان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر های کوتاه ارسباران (قره داغ) منتشر شد.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر های کوتاه ارسباران (قره داغ) توسط انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی و سایر نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد، به منظور اشاعه هنر تئاتر و تقویت آن، رشد فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی و بهره برداری از این دستاوردها برای ایجاد گردشگری و ایجاد اشتغال در سال حمایت از کالای ایرانی برگزار می شود.

محورهای کلی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر های کوتاه ارسباران (قره داغ)، تولید و اشتغال با کالای ایرانی، فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ و سنن بومی و ملی، کودکان کار و خیابان، اخلاق و دین مداری، جهانی عاری از جنگ و تروریسم، کتاب و کتابخوانی و محیط زیست، اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت و مصرف صحیح نعمت های خداوندی ( آب، برق، گاز ) اعلام شده است.

این جشنواره در دو بخش اصلی و آئینی و سنتی ظی قالب های صحنه ای و فضای باز با موضوعات آیین های دینی و قومی و آداب و رسوم فرهنگی، آداب و رسوم عشایر، حمایت از کالای ایرانی، تبریز ۲۰۱۸، حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابانی برگزار می شود که بخش آئینی و سنتی ویژه نمایش هایی است که با نگاه خلاقانه به آیین ها و سنن اقوام مختلف ایران اسلامی، بر اساس فرهنگ بومی و محلی، خرده فرهنگ ها و بازی های محلی پرداخته باشند.

گفتنی است مهلت دریافت آثار ۱۵ مرداد ۱۳۹۷، اعلام نتایج ارزیابی آثار ۲۵ مرداد ماه ۱۳۹۷ و زمان برگزاری جشنواره نیز ۳۱ مرداد تا ۳ شهریور ماه ۱۳۹۷ اعلام شده است.