به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد اسدی در جلسه شورای زکات شهرستان اهر با اعلام اینکه پیش بینی می شود طی سال جاری ۷۰ هزار تن گندم در شهرستان اهر تولید شود، گفت: در حال حاضر ۵ مرکز خرید تضمینی گندم در اهر فعال و از زمان آغاز برداشت گندم تا روز گذشته نزدیک به ۱۳ هزار تن گندم مازاد کشاورزان خریداری شده است.

وی یادآور شد: امسال به لحاظ افزایش تولید گندم دیم و آبی در شهرستان اهر، کشاورزان گندم کار برای ادای فریضه زکات بهتر از سایر اقشار می توانند عمل کنند و جهاد کشاورزی آماده است تا از طریق کارشناسان پهنه و نصب بنر پرداخت زکات را به کشاورزان و روستائیان با کمیته امداد همکاری نماید.

مدیر جهاد کشاورزی اهر با اشاره به اینکه طی سال زراعی امسال ۳۳۷ میلی متر بارندگی در شهرستان اهر داشته ایم، اظهار داشت: در حالی که طی سال گذشته میزان بارندگی ها در اهر ۵۰ میلی متر کمتر از سال جاری بود ولی این بارندگی های مطلوب امسال بر افزایش تولید گوشت تأثیر بسزایی داشت.

اسدی افزود: علی رغم سرمازدگی باغات که به موجب آن میوه ای در باغات شهرستان اهر نداریم ولی شرایط امسال به گونه ای است که دامداران توانسته اند نسبت به سال های گذشته افزایش تولید لبنیات داشته باشند.

وی با بیان اینکه دستگاه های دولتی و غیردولتی در کنار وظایفی که دارند مسئولیت اجتماعی نیز دارند، گفت: زکات همانند نماز فریضه ای واجب است و ما به عنوان مسئولین وظیفه داریم تا در راستای ترویج و فرهنگ سازی زکات ادای دین کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر در پایان گفت: افزایش بارندگی های اخیر در شهرستان اهر موجب شد تا اراضی دیم گندم حالت آبیاری تکمیلی به خود بگیرد اما در کشت پاییزه به لحاظ افزایش دمای هوا احتمال خسارت زدگی را افزایش داد.