به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر بر لزوم ریشه یابی ازدواج های زود هنگام دختران که مانع از تحصیل آنان می شود، تاکید کرد و گفت: بهتر است با معتمدین و ریش سفیدان روستاهایی که در آنها دختران با سن کم ازدواج می کنند نشست هایی با حضور مسئولان و کارشناسان برگزار کرد و آسیب ها و تبعات این گونه رسم و رسوم ها تبیین شود تا علاوه بر ریشه یابی حداقل فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: علماء و روحانیون بیش از سایر اقشار خواهان علم آموزی و فرزانگی است و تاکنون مشاهده نشده که با تحصیل و یا در سایر زمینه ها برای بانوان محدودیتی ایجاد نمایند.

امام جمعه اهر در ادامه اظهار داشت: همانگونه که بر سامان دهی فضاهای آموزشی تأکید داریم بر آموزش و تربیت دانش آموزان نیز بیش از آن تأکید داریم که اگر از تربیت آن ها غافل شویم، یقیناً با مشکلات متعددی روبرو خواهیم شد.

آیت الله حاجی زاده با اشاره به اینکه متأسفانه آن طور که باید و شاید به آموزش و ترویج سیره ائمه اطهار (ع) توجه چندانی نشده است، افزود: دشمنان با ترفندهای مختلف و سرمایه گذاری های کلان سعی دارند تا ملت ایران را از اعتقادات تهی کنند.

وی ضمن اعلام اینکه مسائل فرهنگی ارزشی کمتر از پروژه های عمرانی و مسائل سیاسی ندارد، ادامه داد: در کشور ما برای تمامی حوزه ها به صورت کلان هزینه می شود ولی وقتی نوبت به سرمایه گذاری در مسائل فرهنگی می رسد، می گویند اعتبار کم است یا اصلا وجود ندارد.

امام جمعه شهرستان اهر در پایان با بیان اینکه عده ای سخنان مراجع و علماء را تحریف و به دروغ القاء می کنند که علماء خواهان حجاب اجباری هستند، گفت: علماء می گویند بی دینی در جامعه سایه نیافکند و حجاب و عفاف در جامعه حفظ شود ولی اگر نظام اسلامی را با رژیم طلاغوت مقایسه کنیم می بینیم که در نظام اسلامی اصلاً بانوان محدودیتی ندارند.