به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیرضا آقازاده در نشست خبری عوامل اجرایی دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران (قره داغ) با اصحاب رسانه و خبرنگاران با بیان اینکه بزرگ ترین مشکل و مانع جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران تأمین منابع مالی برگزاری آن است، گفت: متأسفانه با گذشت یازده دوره از جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران، هنوز ردیف بودجه ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ان باز نشده و شهرستان اهر که خواستگاه تئاتر در کشور محسوب می شود از حق قانونی محروم مانده است.

وی با انتقاد از اینکه در تخصیص اعتبارات به رویدادهای ملی از جمله جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران عدالت رعایت نمی شود، یادآور شد: وزارت ارشاد ۴۰ میلیون تومان و اداره کل ارشاد استان ۱۰ میلیون از اعتبارات استانی به این جشنواره تخصیص می دهد که جمعاً به ۵۰ میلیون تومان می رسد.

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران (قره داغ) با اعلام اینکه حضور و مشارکت استانداری آذربایجان شرقی در برگزاری این جشنواره بسیار کمرنگ است، گفت: استانداری کردستان برای جشنواره تئاتر مریوان قول مساعدت ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان را داده است ولی هنوز ما نتوانسته ایم با استاندار آذربایجان شرقی ملاقات کرده و بگوییم که جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران در استان برگزار می شود.

آقازاده در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ هنرمند و کارگردان در اقصی نقاط کشور پیگیر انتشار فراخوان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران بودند، گفت: جشنواره تئاتر کوتاه ابداع شده به دست هنرمندان اهری است و از جایی هدیه نگرفته ایم که حال بخواهیم آن را به سادگی کنار بگذاریم.

وی بیان داشت: شهرستان اهر تنها برگزار کننده تئاتر کوتاه خیابانی، صحنه ای و آئین سنتی در کشور است و در دنیا تنها ۴ کشور تئاتر کوتاه برگزار می کنند که ایران جزو یکی از این چهار کشور است.

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران در ادامه با بیان اینکه پیگیری احیای ساختار دبیرخانه دائمی این جشنواره از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس امکان پذیر است، گفت: با توجه به اینکه این جشنواره  به صورت سراسری برگزار می شود، نباید مسئولان نسبت به آن بی تفاوتی نشان دهند که لذا انتظار می رود مسئولان و نمایندگان منطقه ارسباران در مجلس شورای اسلامی مصمم تر از سایر مسئولان و نمایندگان مطالبات قشر هنرمندان را پیگیری کنند.

علیرضا آقازاده در پایان تأکید کرد: در عرصه فرهنگ و هنر دروغ گویی جایگاهی ندارد ولی متأسفانه برخی مسئولان در کمال صداقت وعده های دروغ می دهند که مطمعنا هنرمندان از وعده های غیرقابل تحقق خسته شده اند.

گفتنی است دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران (قره داغ) از ۳۱ مردادماه تا ۳ شهریورماه سال جاری در شهرستان اهر برگزار می شود.