به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی زارعی در نشست خبری عوامل اجرایی دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران (قره داغ) با اصحاب رسانه و خبرنگاران تداوم برگزاری این جشنواره را پاسخ به مطالبات هنرمندان منطقه و حتی استان آذربایجان شرقی دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان اهری با کمترین امکانات دوازده سال پیش برگزاری جشنواره تئاترهای کوتاه را آغاز زدند و با توجه به اینکه این جشنواره دولتی نیست ولی دولت در قبال مطالبه مردم و هنرمندان عرصه نمایش وظیفه هایی دارد.

وی علت اصلی تأخیر در انتشار فراخوان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران را مشکلات مالی عنوان کرد و اظهار داشت: بدهی یازدهمین دوره جشنواره تئاترهای کوتاه ارسباران و عدم تحقق وعده ها در تأمین منابع مالی، علل تأخیر انتشار فراخوان دوازدهمین دوره این جشنواره است که علی رغم مشکلات موجود، هنرمندان و جمعی از شهروندان به این نتیجه رسیدند تا این جشنواره را برگزار کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر ضمن اشاره به فراخوان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران (قره داغ)، گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا ۱۵ مردادماه آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

زارعی اضافه کرد: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار برای دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران، بلافاصله تا ۲۵ مردادماه بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه انجام می گیرد و از ۳۱ مردادماه تا ۳ شهریورماه نیز این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بنده به عنوان خادم عرصه فرهنگ و هنر از عموم مردم و هنرمندان و مسئولین شهرستانی و استانی تقاضا دارم تا مانند سال های گذشته حامی و پشتیبان این جشنواره باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با تأکید بر اینکه نقش رسانه ها در سراسری شدن جشنواره تئاترهای کوتاه ارسباران بی بدیل بود، ابراز داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار مردم، هنرمندان و اصحاب رسانه از جشنواره تئاترهای کوتاه ارسباران حمایت می کند ولی می توان گفت که بزرگ ترین حمایت از این جشنواره توسط رسانه ها بوده است.

مهدی زارعی در پایان با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۴ دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران در اهر افتتاح شد ولی هنوز با گذشت سه سال فقط نام دبیرخانه دائمی را یدک می کشد، خاطرنشان کرد: اصولاً دبیرخانه دائمی ساختاری دارد که اگر این ساختار اجرایی شود هم منابع مالی از وزارتخانه تخصیص می یابد و هم ساختار تشکیلاتی احیاء می شود.