به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)،إحجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود علوی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از امنیتی که امروز همزمان با صدای انفجارها در کشورهای منطقه، بر ایران اسلامی حکمفرماست به برکت همدلی و همراهی مردم است و در شرایطی که ۸۰ میلیون ایرانی نسبت به امنیت این آب و خاک حساس هستند این امنیت آسیب نمی‌بیند.

وی با بیان این که اگر به مردم خدمت کنیم خود آنها در مقابل دشمنان می‌ایستند، گفت: اگر امروز دشمن دست تسلیم در برابر ملت ایران بالا آورده و به خود اجازه نمی‌دهد که دست از پا خطا کند، قطعا سلاح‌ها و جنگ‌افزارهای پیشرفته و نیروی بازدارنده نظامی تاثیرگذار بوده، اما بالاتر از آن تاثیر همدلی و همراهی مردم است.

وزیر اطلاعات با بیان این که قرار گرفتن در موقعیت خدمت به مردم، لطف و نعمت الهی است، افزود: شکر این نعمت، خدمت بی‌منت و تمام معنا به مردم، لبخند زدن به روی مردم و با حسن برخورد، لبخند بر لب‌های مردم نشاندن است.

وی با تاکید بر این که باید در برابر مردم زانوی ادب به زمین بزنیم، گفت: نباید ارزش خدمت به مردم را با منت بی‌اثر کنیم، امکانات ما به قدری نیست که با خدمت‌های مادی بتوانیم رضایت کامل مردم را جلب کنیم، اما منابع اخلاقی و حسن خلق به مردم ظرفیتی پایان‌ناپذیر است.

علوی گفت: مردم ما هر زمان که انقلاب اسلامی به حضور و خروش آنها نیاز داشته سنگ‌تمام گذاشته‌اند و ما نیز باید در خدمت به آنان سنگ‌تمام بگذاریم.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که سخن گفتن از آذربایجان سخت است، افزود: خطه آذربایجان در عرصه‌های شعر و ادب، آزادگی و استبدادستیزی، علم و فقاهت و رزم و جهاد و شهادت همچون گلی خوشبو و خوش‌رنگ بر سینه ایران اسلامی می‌درخشد.

وی با گرامی‌داشت سالروز ۲۲ بهمن روز به ثمر رسیدن مبارزات انقلابی مردم ایران، گفت: همچنین فرارسیدن ۲۹ بهمن را که جرقه پیروزی انقلاب اسلامی به دست مردان و زنان آذربایجان در این روز رقم خورد گرامی می‌داریم.

وزیر اطلاعات با بیان این که انقلاب اسلامی، حرکت در دل نومیدی‌ها و امام راحل، قهرمان این حرکت بود، گفت: امام در سال ۴۱، مبارزه را در شرایطی آغاز کرد که هیچ زمینه‌ای برای مبارزه فراگیر سیاسی وجود نداشت و بعد از کودتای ۲۸ مرداد و به حاشیه راندن رهبران مبارزات ملی شدن صنعت نفت، هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد که پرچم مبارزه‌ای دیگر بلند شود.

وی افزود: در این شرایط کسی تصور نمی‌کرد که آغاز مبارزه از سوی یک مرجع تقلید، پاسخی دریافت کند؛ چرا که دانشگاهیان معقتد بودند که سوسیالیسم تنها راه مبارزه است، بازاریان قید مبارزه را زده بودند و روحانیون و سیاسیون هم سرخورده شده بودند.

علوی گفت: امام با فریادهای حق‌طلبانه خود همه را به صحنه آورد و متحد کرد و چیزی نگذشت که مبارزه فراگیر شد و سر از حماسه ۱۵ خرداد ۴۲ درآورد.

وی با بیان این که سال‌های ۵۶ و ۵۷ هم مبارزه در دل نومیدی بود، افزود: در این سال‌ها هم گروه‌های مختلفی مثل فداییان خلق و منافقین، به روش مسلحانه روی آورده بودند که با سرکوب رژیم مواجه شدند و آمریکا نیز ایران را جزیره ثبات می‌دانست که هیچ خطری نظام سلطنتی آن را تهدید نمی‌کند.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: در آن مقطع تاریخی، هر خیزش و قیامی برای به نتیجه رسیدن باید متکی به شرق و غرب می‌بود و هیچ حرکت مستقلی امید به پیروزی نداشت؛ اما امام در این شرایط پرچم مبارزه دوم را برافراشتند که سرانجام با همراهی مردم در ۲۲ بهمن ۵۷ به ثمر نشست.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در دل یاس و ناامیدی تحلیل‌گران سیاسی و امیدواری مردم به پیروزی رسید و امروز هم تداوم انقلاب با امیدواری مردم تضمین می‌شود.

علوی گفت: اگر دولت یازدهم با شعار امید مستقر شده به این خاطر است که امیدواری مردم موجب حرکت و نشاط و دفاع از انقلاب و نظام می‌شود؛ لذا هرچه برای افزایش امید مردم تلاش کنیم تداوم انقلاب را تضمین کرده‌ایم.

وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به این که دهه فجر همیشه برای کشور و مردم ما ایام بابرکتی بوده، افزود: خدمت‌گزاران مردم در آستانه دهه فجر با عشق و شور خاصی به کارها شتاب می‌دهند تا مردم بتوانند از پروژه‌ها بهره‌برداری کنند.

وی با بیان این که یخ تحریم‌ها آرام‌آرام در حال ذوب شدن است، گفت: هرچند کارها نسبت به دوران تحریم، سهولت یافته اما مسوولان اجرایی کشور همچنان با سختی‌های زیادی مواجه هستند که این مشکلات، ارزش کار آنها را دوچندان می‌کند.

علوی با اشاره به افتتاح هزاران پروژه در سطح کشور همزمان با دهه فجر، گفت: امروز در استان آذربایجان شرقی هم صدها پروژه در زمینه گازرسانی، برق‌رسانی، آب‌رسانی و مخابرات به بهره‌برداری می‌رسد.