اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی » سیاسی
کد خبر : 25032
دوشنبه - 15 مرداد 1397 - 18:46
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

توجه به مشروطه و رشادت های مجاهدین نهضت مشروطیت، رویکرد اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، توجه به مشروطه و رشادت های مجاهدین نهضت مشروطیت را از رویکرد های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان عنوان کرد.

توجه به مشروطه و رشادت های مجاهدین نهضت مشروطیت، رویکرد اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مرتضی آبدار در آیین بزرگداشت یکصد و دوازدهمین سالروز صدور فرمان مشروطیت، اظهار کرد: فعالیت و تلاش های اداره کل میراث فرهنگی همواره در راستای پاسداشت مواریث معنوی آذربایجان بوده که توجه به مشروطه و رشادت های مجاهدین این نهضت بزرگ نیز از جمله مهم ترین رویکردهای این اداره کل است.

وی با بیان اینکه برگزاری بزرگداشت سالروز انقلاب مشروطه در دو دهه اخیر یکی از گام های اصلی این اداره کل در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام مجاهدین نهضت مشروطه و مردم تبریز است ادامه داد: این برنامه بیش از دو دهه به همت اداره کل میراث فرهنگی استان به طور مداوم برگزار می شود که امسال نیز با مشارکت خانه توسعه آذربایجان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به موضوع و مصاحبه اخیر منتشر شده یکی از اعضای هیئت مدیره خانه توسعه آذربایجان در فضای مجازی مبنی بر انتخاب سخنران، خاطرنشان کرد: مصاحبه غیر مسئولانه یکی از اعضای هیئت مدیره خانه توسعه آذربایجان در خصوص دعوت از سخنران روز مشروطه کاملا نادرست بود که لازم است در این خصوص با مردم صادق باشیم.

آبدار متذکر شد: در راستای احترام به افکار عمومی و با نظر مسئولین ارشد استان و برگزار کنندگان این برنامه، سخنران آیین بزرگداشت مشروطیت تغییر کرد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به پروژه توسعه موزه مشروطه، گفت: پروژه توسعه موزه مشروطه و تبدیل آن به مرکز مطالعاتی و پژوهشی در حوزه مشروطه در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با تخصیص اعتبار و تملّک پلاک های واقع در ضلع جنوبی موزه محقق شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: خانه ستارخان به روی گردشگران گشوده شده و با تکمیل پروژه محوطه پیرامونی و اتمام مطالعات این خانه، شاهد افتتاح خانه موزه ستارخان خواهیم بود.

مرتضی آبدار در پایان خاطرنشان کرد: خانه شیخ محمد خیابانی پس از اتمام مطالعات و گردآوری محتوای نمایشی و پژوهشی در آینده نزدیک، به عنوان خانه موزه خیابانی به بهره برداری خواهد رسید.