به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رحیم شهرتی فر در آیین بزرگداشت یکصد و دوازدهمین سالروز صدور فرمان مشروطیت، انقلاب مشروطه را نجات بخش ایران از استبداد داخلی و استعمار خارجی عنوان کرد و گفت: بر اساس سرگذشت و اسناد تاریخی موجود، ایران پیش از مشروطیت دوران اسفناکی را سپری می کرد که با مجاهدت های سربازان این نهضت و مردم غیور تبریز از این شرایط نجات یافته و شاهد تحولی عظیم در تاریخ سیاسی خود شد.

وی با اشاره به نقش بیداری مردم تبریز و آذربایجان در تحول و تاثیر بر حوزه های سیاسی و اجتماعی کشور، ادامه داد: تبریز بیداری کشور را در انقلاب مشروطه رهبری کرد و در طول تاریخ نیز این نقش اثرگذار را به اثبات رساند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه یاد و نام نهضت مشروطه و سردمداری تبریز کهن را در این رویداد، اثری جاوید در تاریخ کشور دانست و گفت: نهضت مشروطه همواره به پاس رشادت های مجاهدین آذربایجان در طول تاریخ زنده و برگزاری همه ساله این جشن بزرگ، گامی موثر در یادآوری ایثارگری های بزرگمردانی چون ستارخان و باقرخان خواهد بود.

شهرتی فر در پایان ورود مفهوم مردم و حقوق مردم به منظومه سیاست را از مهم ترین دستاوردهای انقلاب مشروطه دانست و بیداری، افزایش آگاهی و مسئولیت پذیری مردم را از دیگر دستاوردهای مشروطه به پرچمداری آذربایجان برشمرد.