به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدصادق پورمهدی در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، اظهار داشت: با وجود محدودیت منابع دولتی، اقداماتی که در زمینه تامین آب و دفع و تصفیه فاضلاب در سه سال گذشته در استان اجرا شده در مقایسه با سال‌هایی که محدودیت اعتباری وجود نداشت بسیار چشمگیر بوده است.

وی با اشاره به این که قبل از سال ۹۲ به طور متوسط هر سال ۲۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان اجرا می‌شد، افزود: در سه سال گذشته ۴۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان اجرا شده که از این میان، ۲۰۰ کیلومتر در شهر تبریز و عمدتا در محلات حاشیه‌نشین و صعب‌العبور اجرا شده است.

پورمهدی اضافه کرد: امسال نیز در شهر تبریز ۸۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده و تا پایان سال به یکصد کیلومتر خواهد رسید.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که در حال حاضر در ۱۵ شهر استان شبکه فاضلاب اجرا می‌شود، افزود: امروز نه تنها در شهرهای استان مشکل تامین آب نداریم، بلکه در تمام شهرها آماده اجرای شبکه فاضلاب هستیم.

وی، افتتاح پروژه مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی شمال تبریز را اقدامی در جهت تکمیل حلقه آبرسانی در این شهر عنوان کرد و گفت: این پروژه در سال‌های گذشته متوقف شده بود که با همت شرکت آب و فاضلاب استان از سال قبل فعال شد و با افتتاح آن قدم بزرگی در راستای تامین آب پایدار در شهر تبریز برداشته شد.

پورمهدی با اشاره به روش‌های مختلف جذب منابع مالی برای اجرای پروژه‌های عمرانی استان، گفت: در سه سال گذشته شرکت آب و فاضلاب استان یک‌هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی اجرا کرده که بخش عمده آن از محل جذب مشارکت‌های مردمی، سرمایه‌گذاری و فاینانس بوده است.