به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیین افتتاح و گازرسانی به ۱۴۸ روستای استان آذربایجان شرقی به صورت ویدیو کنفرانس با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، نماینده معین، فرماندار و امام جمعه شهرستان اهر در سالن اجتماعات ساختمان جدید اداره گاز این شهرستان همزمان با افتتاح این ساختمان برگزار شد.

برای گازرسانی به ۱۴۸ روستا که در یکی از روستاهای شهرستان میانه به صورت نمادین افتتاح شد، ۴۷۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با افتتاح آن ۷۸۵۷ خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

ساختمان جدید اداره گاز شهرستان اهر در زیربنای ۲۴۰۰ متر مربع در ۲ سال ساخته شده و برای افتتاح آن نیز بیش از ۵ میلیار تومان هزینه شده است.

همچنین در این مراسم مرکز امداد مکانیزه شرکت گاز شهرستان اهر که به صورت اولین بار در بین شهرستان های استان اجرا شده است، افتتاح گردید.

فاز اول خط انتقال ۱۶ اینچ اهر – ورزقان منشعب از خط صادراتی ارمنستان به طول ۴۰ کیلومتر با اعتبار ۳۹۰ میلیارد ریال نیز در خلال این مراسم به صورت ویدیوکنفرانس در ورزقان با حضور مسئولان شهرستانی به بهره برداری رسید.

گفتنی است نزدیک به ۹۷ درصد از جمعیت استان شامل ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۰٫۶۳ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

همچنین در طول سه سال فعالیت دولت یازدهم، ۶۶۹ روستا معادل ۱۵٫۴۸ درصد از خانوارهای روستایی استان از این نعمت برخوردار شده‌اند و در این مدت بالغ بر شش هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در بخش گاز سرمایه‌گذاری شده است.