به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمد عابدی صبح امروز (۱۹ بهمن ۱۳۹۵) در مراسم افتتاح ساختمان جدید اداره گاز اهر و همچنین سامانه امداد مکانیزه این اداره گفت: در طول روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی، ۶۶ روستا در شهرستان اهر گاز رسانی شده است که تا سال ۱۳۹۲، به ۹۳ روستای این شهرستان گازرسانی انجام شده بود.

وی در خصوص برق رسانی به روستاهای شهرستان اهر با اعلام اینکه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار برق دار شده اند، گفت: تا قبل از دولت یازدهم، برای ۱۸۰ روستا برق رسانی انجام شده بود  که ۹۲ درصد کل روستاهای شهرستان را شامل می شد و در دولت تدبیر و امید نیز به ۱۷ روستای این شهرستان برق رسانی انجام شده است.

فرماندار اهر در ادامه با اشاره به احداث نیروگاه بادی در این شهرستان گفت: این پروژه با ۶ هزار هکتار زمین در مرحله مناقصه بوده و عملیات اجرایی این پروژه بزودی آغاز می‌ شود.

عابدی با بیان اینکه در این پروژه ۱۵۶ دکل به عنوان مزرعه بادی فعال خواهند بود، گفت: با آغاز عملیات اجرایی این پروژه در راستای بحث اشتغال زایی نیز قدم های مؤثری برخواهیم داشت.

وی افزود: این پروژه ۵۰۰ مگاوات ساعت تولید برق خواهد کرد که در حدود برق مصرفی کل تبریز خواهد بود.

سید محمد عابدی هم‌ چنین از اختصاص اعتبار ۷۰ میلیارد ریالی به پروژه‌های دهیاری این شهرستان طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: این رقم در قبل از سال ۹۳ جمعاً ۲۰ میلیارد ریال بوده که در دولت جدید به هفتاد میلیارد ریال افزایش یافته است.

فرماندار اهر گفت: با تلاش دولت در سه سال گذشته راه ۱۲۳ روستای شهرستان آسفالت شده و اهالی این روستاها از نعمت جاده مناسب بهره‌ مند شده‌ اند.

عابدی در پایان با اشاره به اتمام عملیات احداث پروژه بزرگراه اهر – تبریز از طرف شهرستان اهر، گفت: هم اکنون ابنیه فنی کل راه تمام شده است و امیدواریم در سال مالی آینده قسمت عمده پروژه بزرگ راه اهر – تبریز به اتمام برسد.