به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ جواد ناموران در گفتگو با خبرنگاران گفت: طی چهار ماه گذشته از سال جاری ۲۰۱ نفر در حوادث رانندگی در جاده های آذربایجان شرقی جان خود را از دست داده اند که جاده اهر – تبریز با ۴۰ نفر کشته در صدر جاده های پرحادثه استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به کشته شدن ۴۰ نفر طی چهار ماه گذشته در جاده اهر – تبریز بر اثر حوادث رانندگی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۳ نفری داشته است که اگر از نظر آماری مقایسه کنیم تلفات رانندگی در این محور در چهار ماه گذشته افزایش ۱۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی همچنین گفت: جاده اهر – تبریز در رتبه نخست، جاده تبریز – آذرشهر و تبریز – میانه از لحاظ تعداد حوادث و تلفات رانندگی در رتبه های یک تا سوم جاده های حادثه خیز آذربایجان شرقی قرار دارند.

سرهنگ ناموران در ادامه با تاکید مجدد بر اینکه از ابتدای فروردین ماه تا پایان تیرماه سال جاری ۲۰۱ نفر بر اثر حوادث رانندگی در جاده های استان جان خود را از دست داده اند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش ۴۰ متوفی از لحاظ درصدی ۲۵ درصد منجر به افزایش تلفات حوادث رانندگی در آذربایجان شرقی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان، تعداد سفرهای تابستانی بالا بوده که از تمام رانندگان تقاضا می کنم سرعت مطمئنه را در جاده ها رعایت کنند تا شاهد کاهش تصادفات جاده ای در کشورمان باشیم.