به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر علی نیرپور در جلسه مجمع سلامت اهر هدف از تشکیل این مجمع را اجتماعی نمودن و مشارکت آحاد مردم در حوزه سلامت و بهداشت دانست و یادآور شد: خیرین شهرستان در طول چند سال اخیر به صورت پویا در حوزه سلامت مشارکت داشتند.

وی گفت: توسعه در جامعه در سایه انسان محوری بوده و بدون توجه به انسان سالم نمی توان در این راستا به توفیق دست یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر تشکیل مجمع سلامت شهرستان را یکی از نیاز های ضروری در حوزه سلامت دانست و افزود: با تشکیل این مجمع افق جدیدی در حوزه سلامت شهرستان ایجاد می شود که می توان به نتایج آن افتخار نمود.

دکتر نیرپور در ادامه از احداث سه خانه بهداشت بالی قشلاق، سراجه لو و نقدوز توسط خیرها خبر داد و گفت: زمین مرکز سلامت چلب وردی و ۲۰۰ متر مربع زمین در نشست خیرین سلامت بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر اهداء شده است.

وی همچنین به تشکیل مجمع سلامت محلات و روستاها اشاره کرد و افزود: با تشکیل مجمع سلامت محلات و روستاها تحول بنیادی در حوزه سلامت ایجاد خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر در پایان با بیان اینکه بهداشت و درمان اهر در اکثر شاخص ها جزء سه رتبه برتر بوده و در بدترین شرایط نیز جز رتبه های چهار و پنج است، یادآور شد: آزمایشگاه مرکز بهداشت اهر در سال ۹۵ رتبه دوم استانی و در سال ۹۶ نیز رتبه اول استان را کسب کرده است که این نشان دهنده تحول سلامت در شهرستان اهر می باشد.