به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز با اشاره به تردد ۳۰ هزار خودرو به صورت روزانه از جاده اهر – تبریز، گفت: حجم تردد زیاد در جاده اهر – تبریز، این محور را به یکی از مهم ترین پروژه های استان آذربایجان شرقی تبدیل کرده است و با توجه به اینکه یک خواسته عمومی به شمار می رود،  امسال حدود ۳۰ کیلومتر از آن افتتاح شده و برای استفاده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اعلام اینکه طول این مسیر در حدود ۹۰ کیلومتر می باشد و افزود: خوشبختانه اکنون پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز از دو طرف در حال اجرا و تکمیل شدن است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه سال گذشته بخشی از بزرگراه اهر – هریس – تبریز افتتاح شد و اکنون نیز ۳۵ کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته است، ادامه داد: علی رغم تمام محدودیت هایی که در تامین مالی پروژه های کشور وجود دارد ولی این پروژه کاملا زنده و در حال انجام است.

عباس آخوندی در پایان گفت: یکی از مشکلات فنی موجود در پروژ] بزرگراه اهر – هریس – تبریز، وجود یک ترانشه به طول ۳ کیلومتر است که امروز طی بازدید صورت گرفته مشاهده کردیم خوشبختانه کارگاه کاملا فعال بود و با جدیت کار می کردند.