به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس کمال امید در مراسم در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال و همکار شهرداری اهر با اشاره به اینکه بودجه‌ مصوب سال جاری برای شهرداری اهر ۴۵ میلیارد تومان است، گفت: علی رغم سپری شدن حدود ۵ ماه از سال جاری، می بایست در چهار ماهه امسال عملاً ۳۳ درصد بودجه شهرداری اهر محقق می شد ولی به لحاظ رکود حاکم اقتصادی فقط ۱۵ درصد از بودجه در حدود ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تحقق یافته است.

وی افزود: یشتر منابع درآمدی شهرداری اهر متکی به درآمد و معیشت مردم است ولی وضعیت اقتصادی فعلی باعث شده شرایط به گونه ای باشد تا درآمد شهرداری اهر نیز کاهش پیدا کند.

شهردار اهر همچنین با بیان اینکه افزایش جمعیت شهری به بیش از ۱۰۶ هزار نفر و به تبع آن قرار گیری شهرداری در جمع شهرداری های خودگران کشور موجب محروم ماندن شهرداری از دریافت خدمات و کمک های دولتی شده است، تأکید کرد: سازمان همیاری شهرداری های کشور به شهرداری اهر و شهرداری های همسان کمک مالی نمی کند و ماشین آلات در اختیار قرار نمی دهد.

مهندس امید در ادامه از صدور ۶۶ پروانه ساخت و ساز مسکونی از ابتدای سال تا به امروز در شهر اهر خبر داد و گفت: از نخستین روز امسال تاکنون ۳۲ مورد اصلاح پروانه، ۳۰ مورد تمدید پروانه، ۳ مورد تخریب و نوسازی و ۶ مورد نیز تجدید پروانه صادر شده است که این تعداد پروانه ساخت و ساز برای شهری چون اهر بسیار ناچیز است.

وی با ذکر اینکه تعداد پرونده‌های تخلفات ساختمانی ماده ۱۰۰ نسبت به پروانه ساخت و ساز بسیار بیشتر است، تصریح کرد: طی سال جاری مجموعا ۲۳۵ پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در شهر اهر تشکیل شده که ۲۰۶ پرونده  منجر به رأی شده است.، میبینیم که از میانگین نیز کمتر است لذا باید برنامه هایمان به نحوی باشد تا بتوانیم کمبودهای حوزه فضای سبز را جبران کنیم.

شهردار اهر در ادامه خاطرنشان کرد: تجهیز و استانداردسازی شهربازی باغ شهر، برگزاری برنامه فرهنگی و هنری نوروز ۹۷، کاشت ۲۰۰۰ اصله درخت مثمر و غیر مثمر در سطح شهر، نگهداری فضای سبز با وجود کم آبی، تأمین روشنایی پارک ها و معابر عمومی، تأمین روشنایی و آسفالت ریزی باغلارآراسی، تکمیل و تجهیز پارک آتالار، مشارکت در برنامه های فرهنگی شهرستان، لکه گیری خیابان های سطح شهر از جمله فعالیت های شهرداری اهر در سال جاری می باشد.

کمال امید با تأکید بر اینکه تمامی خرید مایحتاج و نیازهای شهرداری اهر بی تأثیر از گرانی و وضعیت وخیم بازار نیست، گفت: وقتی می خواهیم نیازهایمان را خریداری کنیم، به لحاظ بدحسابی که قبلاً صورت گرفته دیگر کسی حاضر نیست کالایی به صورت نسیه در اختیار شهرداری قرار دهد.

وی در پایان ضم اعلام اینکه حقوق ماهانه نزدیک به ۵۰۰ پرسنل شهرداری اهر را به روزرسانی کرده ایم و در ماه نزدیک به ۱.۵ میلیارد تومان حقوق پرداخت می کنیم، گفت: شکایت همکاران از شهرداری، نیروهای مازاد و اجرائیاتی که از دوره های قبل مانده از دیگر مشکلات شهرداری است و در این میان با وجود اینکه هنوز نتوانسته ایم بدهی‌ها تسویه کنیم و بعضاً منجر به مسدود سازی حساب‌های بانکی  ی‌شود.