به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن اللهیارپور در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان اهر با اعلام اینکه هیچ فردی نمی تواند در تغییر روئسای هیئت های ورزشی شهرستان اهر دخالت کند، گفت: تا به حال اجازه ندادم فردی دیگر در تغییر روئسای هیأت های ورزشی دخالت کند و تحت هیچ عنوان سفارش افراد غیر اداره ورزش و جوانان را نمی پذیرم.

وی افزود: بر اساس ارزیابی ها رئیس هر کدام از هیأت های ورزشی کارایی لازم و عملکرد قابل قبولی نداشته باشد، باستی آن رئیس را تغییر دهیم که چون اگر ورزش اهر افت و پسرفت کند، رئیس اداره مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان اهر با بیان اینکه در چارت سازمانی این اداره روابط عمومی وجود ندارد، بیان داشت: علی رغم اینکه در چارت سازمانی روابط عمومی نداریم ولی به کارشناسان و دوستان گفته ام اخبار ورزشی را در کانال تلگرامی اداره ورزش و جوانان منتشر کنند تا خبرنگاران و شهرواندان نیز از مطالب کانال استفاده نمایند.

اللهیارپور با تاکید بر اینکه انتصاب هرگونه کانال ورزشی به اداره ورزش و جوانان اهر غیر از کانال اصلی اداره را تکذیب می کنم، تصریح کرد: ورزش در همه جای کشور حاشیه هایی دارد و این حاشیه ها فقط مربوط به شهرستان اهر نیست ولی علی رغم حاشیه ها فقط پیشرفت ورزش شهرستان برای من مهم است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر در ادامه با اشاره به عملکرد اداره ورزش و جوانان طی ۵ ماه نخست سال جاری گفت: اخیرا همایش تجلیل از قهرمانان، پیشکسوتان، مربیان نمونه و روئسای هیئت های ورزشی شهرستان اهر را برگزار کردیم که طبق اعلام عموم ورزشکاران و مردم این گونه همایشی تاکنون برگزار نشده بود.

اللهیارپور همچنین ادامه داد: ورزشکاران اهری که به مسابقات پرورش اندام شمالغرب کشور اعزام شده بودند توانستند مقام نخست این مسابقات را کسب کنند و در رشته آرنیس نیز یکی از ورزشکاران اهری به اردوی تیم ملی دعوت شده که هم اکنون در اردوی استان چهار محال و بختیاری حضور دارد.

وی خاطرنشان کرد: لیگ فوتبال استان، مسابقات لیگ فوتسال استان، مسابقات لیگ والیبال استان، مسابقات فوتبال جام نوروز و جام رمضان، مسابقات استانی دو صحرانوردی، مسابقات طناب کشی، تیراندازی، مسابقات بوکس منطقه دو کشور و کسب عنوان دوم، مسابقات فوتسال جام روستایی استان، همایش دوچرخه سواری بمناسبت روز جانباز، همایش پیاده روی در چند مرحله و مناسبت های مختلف، همایش های کوهنوردی، ورزش های صبحگاهی، بادبادک پرانی، اسکیت سواری و مسابقات شنای آب های آزاد از دیگر فعالیت های ورزشی با میزبانی شهرستان اهر می باشند.

رئیس اداره ورزش و جوانان اهر با تاکید بر اینکه سالن در حال احداث ورزش باستانی اهر یکی از بزرگترین سالن های ورزش باستانی آذربایجان شرقی است، بیان داشت: با وجود این که در سال های گذشته این پروژه احداث سالن جدید ورزش باستانی اهر راکد مانده بود ولی امسال روند تکمیل پروژه آغاز شده که طی روز های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

حسن اللهیارپور همچنین در خصوص عدم اجازه ورود بانوان شناگر هیأت شنای شهرستان اهر به یکی از استخرها نیز گفت: ممانعت از ورود بانوان به استخر المهدی شهرستان اهر حاصل کم کاری هیأت شنای شهرستان بود ولی قطعا تاخیر ۱۵ دقیقه ای در ورود بانوان به استخر، پسرفت ورزش تلقی نمی شود.

وی، تعمیر و بازسازی سالن کشتی را از دیگر اقدامات اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر ذکر کرد و بیان داشت: نزدیک به ۳۰ سال بود که سالن کشتی در وضعیت قبلی باقی مانده بود ولی اخیرا مرمت و بازسازی این سالن آغاز شده که طی آن اکنون از وضعیت مناسبی برخوردار است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر در پایان از افزایش ۱۰ درصدی تعداد بیمه شدگان ورزشکاران مرد در ۴ ماهه اول سالجاری در شهرستان اهر خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر ۳۴ هیئت ورزشی در شهرستان اهر وجود دارد که از این تعداد ۳۱ هیأت فعال می باشند و مابقی به دلیل نبود زیرساخت های لازم فعالیت خاصی ندارند.