به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیرضا کریمی در جلسه هماهنگی تشکیل قرارگاه شیمیایی پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه قرارگاه پدافند شیمیایی در جهت سامان دهی سیستم دفاعی منطقه با رویکرد کاهش خطر و مصون سازی زیرساخت های شیمیایی راه اندازی می شود، اظهار داشت: رصد و پایش تهدیدها، آموزش و اطلاع رسانی به افکار عمومی، امداد و نجات و درمان، نظم و امنیت و اسکان اضطراری در مواقع بحرانی از جمله مأموریت های این قرارگاه است.

وی با اشاره به وجود واحدهای صنعتی و تولید مواد شیمیایی در استان که بعضاً در داخل حریم شهرها قرار دارند، افزود: علاوه بر این آذربایجان شرقی در چهارراه مواصلاتی ریلی و جاده‌ ای کشور قرار دارد و هر روز شاهد تردد محموله‌های شیمیایی و سوختی پرخطر از این استان هستیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: برای جلوگیری از خطرات احتمالی و ایجاد حریم امن برای شهروندان، باید برنامه‌ریزی‌ های مناسبی داشته باشیم که در راستای انتقال زیرساخت‌ های شیمیایی به خارج از شهرها اقداماتی شروع شده است.

کریمی یادآور شد: اگر زیرساختی قابلیت انتقال نداشته باشد برای آن حریم ایمنی در نظر گرفته می‌ شود و آموزش‌ هایی نیز به شهروندان ساکن در نزدیکی این زیرساخت‌ ها داده می‌ شود.

وی، استفاده از نظرات نخبگان در راستای سیاست‌های بلندمدت و راهبردی را از رویکردهای قرارگاه پدافند شیمیایی عنوان کرد و گفت: آموزش، فرهنگ‌ سازی و ارتقای مصونیت از اولویت‌ های حوزه پدافند شیمیایی استان خواهد بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در پایان بر لزوم تأسیس اورژانس شیمیایی در استان تأکید کرد و خواستار مساعدت سازمان پدافند غیرعامل کشور برای سازمان‌دهی قرارگاه پدافند غیرعامل در این استان شد.