به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در حاشیه بازدید از نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی شهرستان هریس با اعلام اینکه این نیروگاه در خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد، گفت: پیشرفت فیزیکی فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس ۶۳ درصد می باشد که دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای برای تکمیل این پروژه دارد.

وی افزود: با توجه به کمبود تولید برق در کشور خواسته ما این است که فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس تا پایان امسال به اتمام برسد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نیروگاه هریس با سرمایه گذاری اولیه ۲۵۰ میلیون یورویی و ۱۴۰ میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: فاز اول این نیروگاه ۳۰۰ مگاوات برق تولید خواهد کرد که با بهره برداری از آن، صنایع جدید در منطقه ایجاد و موجب جذب سرمایه گذاری، توسعه و رونق منطقه می شود.

دکتر خدابخش همچنین با بیان اینکه تولیدکنندگان و کارآفرینان افسران خط مقدم جنگ اقتصادی به حساب می آیند، گفت: دستگاه های خدمات رسان و بانک های استان باید با تولیدکنندگان مدارا کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی هریس از مشوق های مالیاتی نتوانسته اند استفاده کنند، بر ضرورت اطلاع رسانی از این مشوق ها تاکید کرد و گفت: وقتی مجلس شورای اسلامی و دولت مشوق هایی برای واحدهای تولیدی و بخش خصوصی در نظر گرفته اند تا زمینه توسعه و رونق شهرک های صنعتی فراهم شود، انتظار می رود تا دستگاه ها نیز مشمولان را از چگونگی اجرای مشوق ها مطلع کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه تکمیل بزرگراه اهر – هریس – تبریز جزو طرح های مهم استان است، گفت: ۳۵ کیلومتر از ۵۰ کیلومتر باقی مانده پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز تا پایان سال جاری آسفالت ریزی خواهد شد و زیر بار ترافیک می رود.