به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عصر امروز، شنبه (۲۷ مرداد ۱۳۹۷) طی آئینی در سالن میرزا جعفر قراجه داغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر و با حضور هنرمندان، علاقه مندان و مسئولان شهرستانی و استانی، پوستر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران (قره داغ) رونمایی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر در این آئین با بیان اینکه جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران اصالتا یک جشنواره مردمی است، گفت: دولت در حد توان به این جشنواره کمک می کند و شاید بتوان این گونه گفت که بیش از چند برابر کمک دولتی، مردم با راه اندازی پویش و کمپین حامی جشنواره هستند.

مهدی زارعی در ادامه گفت: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران از ۳۱ مردادماه سال جاری تا سوم شهریورماه با حضور هنرمندانی از ۱۲ استان کشور در شهرستان اهر برگزار می شود.

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران نیز در این آئین با اعلام اینکه از ۳۰ استان و ۵۲ شهرستان کشور ۱۷۸ اثر به دبیرخانه دائمی این جشنواره ارسال شده بود، گفت: متأسفانه اداره کل ارشاد آذربایجان شرقی تأخیر زیادی در انتشار فراخوان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران ایجاد کرد، باعث شد تا آثار کمتری به دبیرخانه ارسال شود اما خوشبختانه با توجه به جایگاهی که این جشنواره در پایتخت دارد، آثار قابل قبولی به دبیرخانه جشنواره رسید.

علیرضا آقازاده اضافه کرد: خوشبختانه امسال هنرمندان جوان اهری با همت و پشتکاری که داشتند، بیشترین آثار را به دبیرخانه  دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران ارسال کردند و ۳ اثر برای شرکت در مسابقه و ۱ اثر نیز خارج از مسابقه برای جشنواره دوازدهم انتخاب شده است.

وی ادامه داد: تاکنون هیأت داوران هیچ گونه تبعیضی بین آثار هنرمندان اهری با سایر هنرمندانی که از اقصی نقاط کشور اثر ارسال کرده اند قائل نشده و نمی شوند.

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران در پایان سخنان خود گفت: این جشنواره شامگاه ۳۱ مردادماه با اجرای نمایش های خیابانی عطریه از بندر خمیر، آیین یار یار از کرمانشاه و گاله واره از سبزوار رسماً آغاز می شود و روز سوم شهریورماه با برگزاری آئین اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد.

شهردار اهر همچنین در ادامه این آئین از آمادگی کامل شهرداری این شهر برای همکاری با  دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران خبر داد و گفت:اعضای شورای شهر و شهرداری اهر از هر امکاناتی که در شهر اهر وجود دارد برای باشکوه تر بودن این جشنواره به کارگیری می کند.

مهندس کمال امید در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر اهر بسیار علاقه‌ مند به رونق و تداوم جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران هستند و سعی داریم تا با بهره‌ گیری از ظرفیت‌ های این جشنواره شهرستان اهر را بیش از پیش به سراسر کشور معرفی کنیم.