به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صبور علمی در گفت و گو با خبرنگاران از کشف دو انبار کالای احتکار در این شهرستان خبر داد و گفت: ارزش کالاهای احتکار شده به ۱۰۰ میلیون تومان می رسد.

وی با اشاره به تداوم گشت‌ های مشترک ستاد تنظیم بازار و مقابله با محتکران، اظهار داشت: طی گشت‌ های صورت گرفته، انبار حاوی ۶۰ تن حبوبات عدس و لوبیا کشف شد که پیش از این به اداره صنعت، معدن و تجارت اهر اعلام موجودی نشده بود، کشف و انبار مذکور پلمپ شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر افزود: انبار حبوبات که در آن ۶۰ تن عدس و لوبیا وجود داشت، به دلیل عدم اعلام موجودی به عنوان کالای احتکار شده کشف و فرد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

علمی همچنین در خصوص انبار دیگر کشف شده نیز گفت: در انباری که لوازم‌ خانگی تحت عنوان ۶۰ دستگاه آبگرمکن احتکار شده بود و به بازار عرضه نمی‌شد، طی انجام گشت‌ های مشترک شناسایی و برای رسیدگی به مراجع ذیربط ارجاع شده است.

وی در ادامه گفت: ۲ واحد قصابی به دلیل گران‌ فروشی هم‌ زمان با عید سعید قربان و تخطی از قیمت‌ های مصوب شناسایی و پلمپ شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اهر در پایان با بیان اینکه گشت های مشترک ستاد تنظیم بازار شهرستان اهر همچنان تداوم می یابد، گفت: آن دسته از واحدهایی که موجودی کالاهای در اختیار خود را به اداره صنعت، معدن و تجارت اهر اعلام نکنند، به‌ عنوان کالای احتکار شده ضبط و به مراجع ذیربط جهت رسیدگی به تخلفات ارجاع داده می شوند.