به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جشن برداشت عسل روستای حصار سیدلر اهر با بیان اینکه بهره برداران بخش کشاورزی علاوه بر رونق تولید، می توانند در توسعه اشتغال پایدار نقش مؤثری داشته باشند، گفت: دولت تدبیر و امید برای راستای حمایت از بخش کشاورزی در روستاها تسهیلاتی با کارمزد ۶ درصد در قالب بسته تشویقی به کشاورزان پرداخت می کند که در ایجاد اشتغال پایدار نقش مؤثری خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد سبد غذایی خانوار را بخش‌ های مختلف کشاورزی تأمین می‌ کند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت کار کشاورزان و دامداران باید این امکان را به وجود آورند تا مردم نسبت به مصرف محصولات کشاورزی و دام‌ پروری اطمینان داشته باشند.

فرماندار اهر بخش کشاورزی را مهم ترین کالای استراتژیک در دنیا اعلا کرد و افزود: در بحث تولید گندم چندین سال است که با همت و پشتکار کشاورزان، ایران جزو کشورهای خودکفا در حوزه تولید گندم قرار گرفته است.

محمودی ادامه داد: بخش کشاورزی شهرستان اهر ظرفیت های بسیار فراوانی دارد و برای اینکه بتوانیم از این ظرفیت‌ ها توان تولیدی را در این بخش افزایش دهیم، نیاز به سرمایه گذاری داریم.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید برای حمایت از بخش کشاورزی برنامه های مختلفی داشته است، گفت: باید سیاست‌ ها و رویکردها به‌ گونه‌ ای باشد تا از بخش کشاورزی به‌ عنوان پایه و اساس اقتصاد کشور مورد حمایت قرار گیرد و این بخش در شهرستان اهر نیز بیشترین نقش را در حوزه اشتغال‌ زایی و درآمدزایی ایفاء می‌ کند.

فرماندار شهرستان اهر تولید عسل را نمونه بارزی از تولید داخلی عنوان کرد و افزود: برداشت سالانه ۳۶۰ تن عسل در شهرستان اهر نشان دهنده توانایی پرورش دهندگان زنبور عسل در این شهرستان است.

زاهد محمودی با تأکید بر اینکه بخش کشاورزی و بخش‌ های زیر مجموعه آن در صورت حمایت همه‌ جانبه می‌ توانند عامل تحقق اقتصاد مقاومتی باشد، ابراز داشت: اغلب کشورها برای قطع وابستگی‌ ها به سمت خودکفایی در حوزه‌ های مختلف می‌ روند و همان‌ طور که می‌ دانیم اکنون ایران در تولید گندم به خودکفایی رسیده و برای دست‌ یابی به خودکفایی در حوزه‌ های دیگر نیاز به همت و پشتکار مضاعفی داریم.

وی در پایان با تأکید بر لزوم صرفه‌ جویی در آب مصرفی بخش کشاورزی شهرستان اهر، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال با وجود اینکه بحران کم آبی بر این شهرستان سایه افکنده بود و با توجه به کاهش منابع آبی سد ستارخان، کشاورزان در مدیریت منابع آبی همراهی خوبی داشتند ولی باز هم نیاز به همکاری و همراهی داریم چرا که خشک سالی و کم آبی همچنان بخش های مختلف را تهدید می کند.