به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر تقویمی در نشست رفع موانع تولید با تولیدکنندگان و کارآفرینان شهرستان هریس  با تاکید بر پیگیری تحقق منویات مقام معظم رهبری در جهت اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: ایجاداشتغال و توانمندسازی جامعه تعارف نیست بلکه ضرورت امروز جامعه است و مسئولان کشور برای تحقق خواسته رهبر معظم انقلاب برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی جدی هستند.

وی کل تسهیلات اشتغال زایی پرداختی در شهرستان را ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در قالب مشاغل خانگی از جمله قالیبافی، صنایع دستی، پرورش مرغ خانگی، دامپروری، طراحی وگل دوزی و کارگاه های زود بازده از جمله تولید لباس، ادوات کشاورزی در سال جاری عنوان کرد.

تقویمی از رفع مشکلات نقدینگی تولید کنندگان شهرک صنعتی بیلوردی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: ۵۹ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی شهرستان هریس در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند که پرونده ۴۹ واحد پس از تصویب در ستاد استانی به بانک های عامل معرفی و از این تعدا د ۴ واحد موفق به دریافت تسهیلات شده است.

فرماندار هریس تنها راهکار توسعه شهرستان را استقبال از سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست و تمایل سرمایه گذاران برای ورود به این شهرستان را زمینه ساز ایجاد اشتغال فراگیر در منطقه عنوان کرد.

وی همچنین از پرداخت ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به جوانان کارآفرین در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی و زیربخش های کشاورزی و امنیت غذایی به واحد های کوچک و زود بازده از جمله پرورش زنبور عسل، قارچ خوراکی، پرورش ماکیان، صنایع تبدیلی و صنایع دستی خبر داد.