به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آئین کلنگ زنی پروژه کارخانه طرح هیپ لیچینگ مس سونگون ورزقان با حضور مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی در مجتمع مس آذربایجان (مس سونگون ورزقان) برگزار شد.

مدیر مجتمع مس آذربایجان در حاشیه این مراسم گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت ۴۸ هکتار با هدف تولید سالانه ۳۰۰۰ تن مس کاتد با عیار ۹۹.۹۹ درصد برنامه ریزی شده است.

مهندس رضا شریفی اظهار کرد: برای احداث و راه اندازی این کارخانه ۶۵۰ میلیارد ریال و هفت میلیون یورو سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

وی افزود: با راه اندازی کارخانه طرح هیپ لیچینگ مس سونگون ورزقان برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیر مجتمع مس آذربایجان در ادامه هدف از راه اندازی این کارخانه را فرآوری خاک های اکسیدی و سولفیدی کم عیار مس سونگون دانست و گفت: با راه اندازی این کارخانه مس های استخراج شده کم عیار دپو شده در معدن مس سونگون فرآوری شده و علاوه بر تولید ثروت، از هدر رفت ماده معدنی جلوگیری می شود.

مهندس رضا شریفی در پایان گفت: محصول نهایی کارخانه هیپ لیچینگ مس سونگون ورزقان در صنایع پایین دستی مس اشتغال زایی گسترده ای را در منطقه و استان آذربایجان شرقی به همراه خواهد داشت.