به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، با حمایت های مجتمع مس سونگون و برگزاری مسابقات در رشته های دو و میدانی، طناب کشی، کشتی پهلوانی و اسب دوانی در چهار کورس، یازدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی جام ستارخان (کوچ پاییزه) در روستای کرویق شهرستان ورزقان برگزار شد.

اجرای موسیقی عاشیقی، مسابقه نمادین چوگان، حضور بانوان عشایر با لباس بومی، کمانگیری روی اسب، برپایی آلاچیق های عشایر از برنامه های جانبی این جشنواره بود.

در بخش سوارکاری که مهیج ترین بخش این جشنواره بود، در کورس که با حضور ۶ اسب بومی برگزار شد، چابک سوار مهدی له لو با اسب دومان له لو قهرمان شد و شهرام برزگر با اسب تیزپا و اتابک عفت پور با اسب آدسیز دوم و سوم شدند.پ

در کورس دوم نیز پیمان پور محرم با اسب دومان شاهد قهرمان شد و ابوالفضل نوجوان با اسب سمند و فرزاد طی باقودلو با اسب سرور دوم و سوم شدند.

همچنین کورس سوم با حضور ۵ راس اسب بومی برگزار شد که چابک سوار میثم قربانی با اسب دلناز قهرمان شد و سجاد عبدی با اسب طوفان طلائی و فرهاد رنجبر با اسب رخش در جایگاههای دوم و سوم ایستادند.

کورس چهارم با ۳ راس اسب ۲ خون و کرد برگزار شد که چابک سواران فرزین عباسپور با اسب نصیرزو مقصود جهدی با اسب گرشاسب اول و دوم شدند.

در کشتی پهلوانی نیز ناصر پاشایی، علی قلی‌ زاده، مهدی گل محمدی و افشین حسینی به ترتیب اول تا چهارم شدند.

گفتنی است در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی جام ستارخان علاوه بر هزاران نفر از علاقه مندان جشنواره، دکتر ایوب بهتاج، مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، فرماندار شهرستان ورزقان، نماینده مردم شهرستان های ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی و حاج محمدی، رئیس گروه توسعه ورزش روستایی و عشایری حضور داشتند.